تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750142
شناسه : 3750142
تاریخ :
حرمت و شوکت اربعین باید حفظ شود اقتصاد ایران: اردستان-امام جمعه اردستان گفت: ایام اربعین حسینی است و باید با برگزاری برنامه‌های باشکوه، حرمت و شوکت اربعین حفظ شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان اظهار داشت: رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و پرهیز از گناهان همواره به افراد توصیه می‌شود و افراد پرهیزکار همیشه باتقوا پیش می‌روند و به مقصد هم می‌رسند.

وی افزود: به لطف الهی و با توصیه‌های رهبر انقلاب، آرام آرام دولت چهاردهم در حال شکل گیری است، وزرا به مجلس معرفی شده‌اند و در کمیسیون‌های مخصوص بررسی می‌شوند و به هرکدام که صلاح دانستند رأی اعتماد داده و کابینه دولت چهاردهم تشکیل شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: نمایندگان سرعت دهند در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور و سعی شود براساس ویژگی‌های رهبری نظیر امین و درستکار بودن و امیدوار به آینده، اقدام شود.

دهشیری بیان کرد: رئیس جمهور منتخب مردم تاکنون موضع انقلابی خوبی گرفته و محکم پای کار ایستاده که امید می‌رود همین گونه ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه روز جهانی مسجد، ۳۱ مرداد است، ادامه داد: در ۵۵ سال پیش در ۳۱ مرداد سال ۴۸، صهیونیست‌ها مسجد الاقصی را آتش زدند کتیبه‌های آیات قرآن در آتش سوخت به همین دلیل این نامگذاری انجام شد، مساجد متأسفانه نقشی که قبلاً داشت را ندارد اینکه حضور مردم و به ویژه جوانان در مسجد کمرنگ شده یک بلای عمومی است.

امام جمعه اردستان اضافه کرد: فضای مجازی جوانان را به سمت و سوی دیگری کشانده، درصورتی که نقش و کارکرد مسجد را جوانان و مردم بدانند حتماً همچون اوایل انقلاب و قبل آن‌، در مسجد حضور خواهند داشت.

دهشیری تاکید کرد: امید می‌رود یک برنامه ریزی از سوی آموزش و پرورش، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد تا گرایش به سمت مساجد بیشتر شود و کارکردهای بیشتری را از آن شاهد باشیم.

وی گفت: رهبر انقلاب از مدال آوری ورزشکاران کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه تقدیر کرد که ما نیز این افتخارآفرینی را تبریک گفته و از آنان تشکر می‌کنیم، امید می‌رود ورزش ما با ارزش اسلامی و دینی همواره همراه باشد تا افتخارات بیشتری نصیب ورزشکاران کشورمان شود.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: همچنان شاهد ناراحتی‌هایی در مورد غم مردم مظلوم فلسطین هستیم که هنوز آدم‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی ادامه دارد، کشتار گروهی در بیمارستان غزه انجام می‌دهند و در حمله به اردوگاهی نیز بیش از ۱۰۰ نفر را یک‌جا به شهادت رساندند.

دهشیری با اشاره به گرامیداشت ۲۶ مردادماه یادآور بازگشت اولین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: ۲۸ مرداد یادآور کودتای ننگین آمریکاست علیه رولت ملی مصدق که به حرف مشفقانه گوش نکرد و آمریکا را مورد اعتماد خود دانست.

وی ادامه داد: ایام اربعین حسینی است، اگر چند روز مانده به عاشورای برای گرامیداشت آن آماده می‌شویم امت حسینی نیز بار دیگر از چند روز قبل برای گرامیداشت اربعین نیز آماده می‌شوند عده‌ای توفیق زیارت کربلا را پیدا می‌کنند که پیام وحدت و عظمت ملت اسلامی را به جامعه منتقل می‌کنند

امام جمعه اردستان یادآور شد: حرمت و شوکت اربعین باید حفظ شود، بنابراین در سطح شهر اردستان نیز باید همکاری هیئات و حضور موکب‌ها، شاهد جمعیت بسیار در مراسم باشکوه روز اربعین باشیم.