تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750130
شناسه : 3750130
تاریخ :
مصلحت نظام و مردم برای رای اعتماد به وزرا ملاک عمل باشد اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: مصلحت نظام و مردم برای رای اعتماد به وزرا ملاک عمل باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان آیاتی از قرآن به موضوع تقوا اشاره و اظهار کرد: خداوند در سوره اعراف فرموده ما برای پوشش شما لباس آفریدیم که زینت شما باشد اما لباس تقوا بهتر است. پوشش تقوا نشانه‌های الطاف خدا است تا اینکه شما متذکر نعمت‌های مادی و معنوی خداوند شوید.

وی افزود: در آیه ۹۶ سوره اعراف آمده است که اگر اهل قریه ها ایمان می‌آوردند و پرهیزگار می‌شدند درهای رحمت از آسمان و زمین بر آنان می‌فرستادیم اما ایمان نیاوردند و اهل تقوا نشدند و آیات و پیامبران ما را تکذیب کردند ما هم به کیفر گناهان آنها را عذابی سخت کردیم.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: با ایمان و تقوا به معنای واقعی کلمه درهای رحمت خدا از زمین و آسمان گشوده می‌شود پیامبر (ص) هم فرمود عصاره تقوا در گفته خداوند است و گفته خداوند این است که به عدالت و نیکی فرمان می‌دهد.

دشمن دنبال تفرقه است

وی به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان برگزاری کنگره شهدای خراسان و کهگیلویه و بویر احمد در مورد اهداف دشمن شاره و بیان کرد: هدف جنگ نرم دشمن این است که مردم از عرصه جهاد و مقاومت دور کند مردم را به آرمان‌ها بی تفاوت کنند.

هاشمی‌نژاد بیان کرد: دشمنان با تبلیغات وسیع که میلیاردها هزینه می‌کنند با این هدف انجام می‌دهند که ملت ایران که با استقامت خود خدمت‌های بزرگی به اسلام و انقلاب کرده اند مأیوس کنند و ملت دشمن را عقب رانده و سیلی به آنان زده می‌خواهند استقامت این ملت را بگیرند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند حتی اگر فشار اقتصادی می‌آورند هدف همین است و اگر فشار سیاسی می‌آورند می‌خواهند استقامت ملت را بشکنند ملت سست شود.

امام جمعه عسلویه افزود: یاد شهدا باعث طراوت و شادابی فضای جامعه می‌شود استقامت را تحکیم می بخشد و شوق در ملت ایجاد می‌کند. مسئله یادبود شهدا و کنگره شهدا خیلی مهم است و دشمن هیچ وقت دست از ملت ایران نمی‌کشد چون سیلی خورده است اما ملت کوتاه نمی‌آید و رها نمی‌کند. باید هوشیار بوده و مراقب دسیسه‌های دشمن باشیم. دشمن خواب‌هایی دیده است اما خواب دشمن آشفته است.

لزوم توجه به سوابق وزرا

وی به بحث رأی اعتماد به وزیران اشاره کرد و افزود: امروز بحث داغ محافل سیاسی است و مجلس سرگرم بررسی است. مجلس باید به دور از هر حواشی باید به دقت صلاحیت‌ها را بررسی کند بررسی شرعی و قانونی و رأی دادن شرعی و قانونی باشد و حزب و گروه مدنظر نباشد بلکه مصلحت نظام و مردم مد نظر باشد.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: نمایندگان در رأی دادن و رأی ندادن بتوانند پاسخگوی خدای متعال باشند و در محضر خدا جواب دهند. کسی که می‌خواهد یک وزارت خانه را هدایت کند باید معتقد به دین اسلام و انقلاب اسلامی باشد و هرکسی نمی‌تواند یک وزیر خوب باشد.

وی بیان کرد: سوابق افراد بسیار مهم است؛ چه خوب و چه بد باید سوابق بررسی شود. نماینده مجلس مسئولیت خطیری دارد و اگر بی دقتی کنند یا بی خیال باشند هم مردم هم نظام ضرر می‌کند و خود نماینده مجلس هم متضرر می‌شود.

امام جمعه عسللویه تاکید کرد: نمایندگان با احساس مسئولیت و با حساسیت باید موضوع رأی اعتماد به و وزرا بررسی و پیگیری کنند و رأی خداپسندانه بدهند که وجدان شأن آسوده باشد. اگر با دقت و حساسیت رأی دهند وجدانشان هم راحت است. انشاالله آنچه صلاح مردم هست رقم بخورد خیر نظام اتفاق بیفتد.

مدیون فداکاری آزادگان هستیم

امام جمعه عسلویه ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی را تبریک گفت و افزود: آزادگان پس از سال‌ها اسارت و تحمل فشارهای جسمی و روحی قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند ودر بدو ورود اکثراً به خاک افتادند و بر خاک وطن بوسه زدند.

وی تصریح کرد: آزادگان در برابر شکنجه‌ها و فشارها از اعتقاد و مبانی دینی دست برنداشتند و بر مسیر پای فشردند. بعضی زیر شکنجه جان دادند و به شهادت رسیدند و سینه‌های فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه چیز دل بریدند و به خدا پیوستند و از قید و بند نفس رها شدند. اینها واقعاً آزاده هستند.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: همه ما مدیون فداکاری آزادگان هستیم و باید نسبت به اینها هرچه می‌توانیم خدمت کنیم. بعضی از این عزیزان فراموش شده اند و مورد بی مهری قرار گرفته اند و باید خالصانه به این عزیزان خدمت کنیم.