تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750123
شناسه : 3750123
تاریخ :
دستگاه قضا با متخلفان آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان برخورد قاطع کند اقتصاد ایران: خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: دستگاه قضایی با متخلفان آتش‌سوزی جنگل‌های این استان برخورد قاطع و قانونی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر در سخنانی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اینکه مردم لرستان خودشان باید بخواهند که آداب و اصول فرهنگی مقبول رایج شود، اظهار داشت: روحانیت، اساتید، اصناف، معتمدین، ریش سفیدان و… در رابطه با پرهیز از طبخ و توزیع غذا در مراسم‌های ترحیم در مساجد، بریز و بپاش ها و همچنین انجام کارهای مستحبی پرفضیلت برای متوفی، فرهنگ سازی کنند.

دستگاه قضا با متخلفان آتش سوزی جنگل‌های لرستان برخورد جدی کند

وی در ادامه با اشاره به آتش سوزی در جنگل‌های لرستان و همچنین قطع درختان کهنسال، عنوان کرد: خسارت‌ها در این رابطه غیر قابل جبران است و اطلاعاتی که به دست هم می‌آید در مواردی عمدی است، درختان بلوط تولید اکسیژن می‌کنند، آب را در درون خاک نگه می‌دارند، یک هکتار درخت بلوط از ۵۰۰ هزار تا دو میلیون لیتر آب را در آن زمین نگهداری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در راستای حفظ جنگل‌ها، بیان داشت: آتش سوزی و قطع درختان یک اقدام ضد محیط زیستی و ضد بشریت است و انتظار می‌رود که دستگاه قضائی به صورت خارج از نوبت با متخلفان برخورد کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: بر اساس محاسبه سال ۱۴۰۰، یک درخت بلوط یک میلیارد تومان ارزش دارد، از همه آنهایی که در راستای حفظ جنگل‌های بلوط و در این آتش سوزی‌های اخیر تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ملت ایران تا رسیدن به قله‌های پیشرفت به راه خود ادامه می‌دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم پرهیز از کشت گیاهان ممنوعه در لرستان، استفاده از سلاح در مراسم‌ها و با اشاره به مناسبت بازگشت آزادگان سرافراز و مقاوم به میهن اسلامی در سال ۶۹، گفت: آزادگان عزیز شایسته‌ترین انسان‌هایی هستند که جز بهترین فرزندان این ملت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تصریح کرد: آزادگان سربازان انقلاب اسلامی و ملت هستند و با صلابتی که در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند، هم خانواده خود و هم ایران اسلامی را سربلند و سرافراز کردند.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به خدمت رسانی موکب ها به زائران اربعین حسینی (ع)، ادامه داد: خدمت گذاری موکب ها، یعنی خدمت گذاری به امام شهید و اسرای کربلا، که قطعاً خیر دنیا و آخرت را برای اینها در بر دارد.

وی با اشاره به مناسبت کودتای ننگین ۲۸ مرداد که منجر به سقوط مصدق شد و اعتماد به آمریکا ۲۵ سال ایران در کام استبداد و وابستگی گرفتار شود، گفت: اما این ملت با پشتوانه ولی فقیه و امام مسلمین با صلابت و اقتدار و هوشمندی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت، عدالت و معنویت با تکیه بر دانش نخبگان و دانشمندانش به راه خود ادامه خواهد داد و در مقابل دشمنان ایران اسلامی و آمریکای جنایت کار سربلند و سرافراز عمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مناسبت روز پزشک، بیان داشت: از پزشکانی که پیام آور سلامتی برای مردم ما هستند تشکر و قدردانی می‌کنم، ابوعلی سینا از مشهورترین شخصیت‌های علمی ایران زمین و جهان اسلام است و جز فهرست مشاهیر جهانی است، ما پزشکان خدومی در استان داریم که از دوران جوانی تا کنون در این استان مشغول خدمت رسانی بوده‌اند و باید از انها تقدیر کرد.