تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3750121
شناسه : 3750121
تاریخ :
رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رییس جمهور آزمونی بزرگ برای مجلس است اقتصاد ایران: محلات- امام جمعه محلات گفت: رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، آزمونی بزرگ برای مجلس شورای اسلامی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۳۰ مرداد ماه و روز جهانی مساجد، اظهار کرد: در کنار تمام جنایات و ستم‌هایی که در غزه انجام می‌شود تاکنون ۶۰۴ مسجد به شکل کامل تخریب شده و ۲۰۰ مسجد نیز آسیب دیده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی مساجد به پیشنهاد جمهوری اسلامی و به مناسبت محکوم کردن آتش زدن مسجدالاقصی توسط یک یهودی متعصب، ادامه داد: جنایات صهیونیست‌ها در آتش زدن مسجدالاقصی و تخریب مساجد به عنوان خانه‌های خدا، محکوم است.

وی با گرامیداشت ۲۶ مرداد و سالروز بازگشت آزادگان به میهن، افزود: مقاومت، پایداری، حفظ ارزش‌های اسلامی، انقلابی و تحمل دشواری‌های فراوان در این راه مایه مباهات ایران اسلامی است همچنین مقاومت آزادگان سرافراز در زندان‌ها و اردوگاه‌های رژیم بعثی عراق با حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام افتخارات بزرگ برای آزادگان است.

امام جمعه محلات، رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را آزمونی برای مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: در این رأی اعتماد باید تشکیل سریع‌تر دولت در تعامل با قوه مجریه در نظر گرفته شود اما سرعت عمل در تشکیل دولت نباید نمایندگان را از مسئولیت خطیر در رأی اعتماد به وزرا، باز دارد.

وی توجه به معیارهای رهبری در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را مهم دانست و گفت: نمایندگان در انتخاب میدان‌داران فرهنگ، اقتصاد و روابط بین‌المللی توجه بسیاری کنند و لازمه این مسئوولیت خطیر، دقت کافی به شرایط، توجه به معیارها و استفاده از اختیارات قانونی مجلس است و مراقبت در این رأی اعتماد و انتخاب، مطالبه مردم و رهبری است.

وی حمایت از جنایتکاران را لکه ننگی بر دامن دولتمردان آمریکا دانست و اظهار کرد: این حمایت همواره در طول تاریخ وجود داشته و در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نیز حمایت از جنایتکاران و دخالت در امور کشورهای دیگر بر دامن آنها نقش بسته است و این موضوع به شکل آشکار و بی‌پرده در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی پیش مشاهده می‌شود.

ربانی ادامه داد: حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان تمام جهانیان انجام می‌شود که نشان دهنده روش و منش دولتمردان آمریکا است که با دخالت در امور کشورهای دیگر از جنایتکاران حمایت می‌کنند و باید اذعان کرد اکنون حمایت در مساله غزه آنچنان وقیح و زشت نمایان شده که دیگر آبرویی برای آمریکایی‌ها باقی نگذاشته است.

وی افزود: ترس و وحشت فراگیر در سرزمین‌های اشغالی، تعطیلی مراکز و انتظار کشنده فرا رسیدن انتقام سخت، شرایط دشواری را برای رژیم جنایتکار صهیونیستی به وجود آورده است.

امام جمعه محلات افزود: اگرچه این انتظار و مشکلاتی که به دنبال آن به وجود آمده، برای اسرائیل دردناک است اما خونخواهی شهید هنیه قطعی و اسرائیل سیلی محکمی خواهد خورد.

وی گفت: پاسخ سختی که رژیم صهیونیستی از ایران اسلامی و مقتدر خواهد خورد، هیچ ارتباطی با رخدادهای غزه نداشته و حق نظام جمهوری است که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و مسئولین نظام اسلامی از آن بهره خواهد برد و جنایتکاران را جای خود خواهد نشاند.