تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3750110
شناسه : 3750110
تاریخ :
خبر خوش مجلس برای پرستاران اقتصاد ایران: دکتر شهریاری گفت: طی چند روز پیش مطالبه پرستاران و کادر درمان در حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و امیدواریم به‌زودی اتفاق خوبی برای قشر جامعه پزشکی از اساتید گرفته تا جامعه پرستاری، پرسنل، اتاق عمل، تکنسین‌ها، بهداشت محیط، بهورزان و ...بیفتد تا بتوانیم به‌گونه‌ای حقوقشان را تأمین کنیم که دغدغه‌ای به جز حفظ سلامت مردم نداشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت معوقات پرستاران و کارانه کادر درمان، گفت: طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته، قرار است بودجه تزریق شود.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز 26 مردادماه در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت معوقات پرستاران و کارانه کادر درمان، اظهار کرد: تعرفه‌های پرستاری طی 12 سال پیش در مجلس تصویب شد که متأسفانه دولت‌ها اجرا نکردند.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی بودجه برای این منظور اختصاص یافت، سال اول 5 هزار میلیارد تومان و سال دوم 7 هزار میلیارد تومان، ولی آنچه که توقع داشتیم در اجرا اتفاق نیفتند و در پرداختی‎‌ها متأسفانه تبعیض‌های قائل می‌شدند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: الان طبق پیگیری‌های صورت‌گرفته، قرار است بودجه تزریق شود.

وی گفت: شخص رئیس‌جمهور همیشه خود مطالبه‌گر حوزه سلامت، جامعه پرستاری و کادر پزشکی بود.

شهریاری اضافه کرد: برای اولین‌بار در جمهوری اسلامی ایران یک پزشک رئیس‌جمهور دارد که جای بسی خوشحالی دارد و قطعاً مطالبه مردم در حوزه سلامت از وی بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: طی چند روز پیش مطالبه پرستاران و کادر درمان در حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و امیدواریم به‌زودی اتفاق خوبی برای قشر جامعه پزشکی از اساتید گرفته تا جامعه پرستاری، پرسنل، اتاق عمل، تکنسین‌ها، بهداشت محیط، بهورزان و ...بیفتد تا بتوانیم به‌گونه‌ای حقوقشان را تأمین کنیم که دغدغه‌ای به جز حفظ سلامت مردم نداشته باشند.

کرمانشاه در حوزه بهداشت و درمان جزو استان‌های پیشرو در کشور است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، کرمانشاه را جزء استان‌های خوب کشور در زمینه بهداشت و درمان معرفی کرد و افزود: باتوجه‌به جمعیت 2 میلیون استان داشتن 4 هزار تخت بیمارستانی؛ وضعیت خوبی است.

وی ادامه داد: همچنین کرمانشاه به لحاظ‌داشتن تجهیزات بیمارستانی وضعیت خوبی در کشور دارد امروز هم 2 بخش جدید با 70 تخت در بیمارستان طالقانی و بخش MRI و NICU بیمارستان امام رضا (ع) با هزینه حدود 185 میلیارد تومان افتتاح شد.

شهریاری از توجه ویژه نظام به‌ سلامت مردم سخن گفت و افزود: استان کرمانشاه در این زمینه پیشرو است.