تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750091
شناسه : 3750091
تاریخ :
از مک‌بوک ایر تا مک‌مینی؛ مک‌های M4 چه زمانی از راه می‌رسند؟ اقتصاد ایران: افرادی که قصد خرید مک‌های مجهز به تراشه‌ی M4 اپل را دارند نیازی نیست برای این محصولات مدت زیادی صبر کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل با معرفی آیپد پرو M4، قدرت و کارایی تراشه‌ی M4 را به‌نمایش گذاشت. خبر خوب اینکه به‌زودی شاهد حضور این سیستم-روی-چیپ قدرتمند روی کامپیوترهای مک نیز خواهیم بود. درواقع همه‌ی مدل‌های مک با تراشه‌ی جدید روانه‌ی بازار خواهند شد و اکنون به بررسی تاریخ معرفی این محصولات می‌پردازیم.

پاییز ۲۰۲۴: مک‌بوک پرو M4، مک مینی و آی‌مک

اگر قصد خرید مک‌بوک پرو، مک مینی یا آی‌مک جدید را دارید، نیاز نیست مدت طولانی صبر کنید. بر اساس گزارش مارک گرمن از بلومبرگ، انتظار می‌رود این سه مدل مک در پاییز امسال به‌روزرسانی M4 را دریافت کنند. احتمالاً معرفی این محصولات در رویداد ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) انجام خواهد شد.

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 16 2024 M3 Pro

تمام مدل‌های کنونی مک‌بوک پرو به تراشه M4 مجهز خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود شاهد مدل ۱۴ اینچی مقرون‌به‌صرفه‌تر لپ تاپ اپل با تراشه‌ی M4 استاندارد باشیم. به‌هرحال، جذابیت اصلی این نسل از مک‌بوک پرو به مدل‌های حرفه‌ای ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max تعلق خواهد داشت.

انتظار تغییرات عمده‌ی دیگری در مک‌بوک پرو نداشته باشید، زیرا تراشه‌ی جدید M4، مهم‌ترین عنصر به‌روزرسانی خواهد بود.

مک مینی M4 امسال شاهد بازطراحی اساسی خواهد بود. ابعاد این کامپیوتر کوچک‌تر از همیشه خواهد شد و انتظار می‌رود ابعادی درحد اپل تی‌وی 4K داشته باشد. این مک مینی جدید هم با تراشه‌ی M4 استاندارد و هم با M4 Pro دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

مک مینی M2 Pro اپل ۲۰۲۳ از نمای جلو
Apple

در نهایت، آی‌مک اواخر سال ۲۰۲۴ به تراشه‌ی M4 مجهز می‌شود. اطلاعات زیادی درمورد جزئیات این دستگاه دردسترس نیست، اما پشتیبانی از تجهیزات جانبی USB-C برای بسیاری از کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهار ۲۰۲۵: مک‌بوک ایر M4

محبوب‌ترین مک اپل یعنی مک‌بوک ایر، اوایل سال جاری آپدیت M3 را دریافت کرد، اما انتظار می‌رود مدل M4 آن در بهار ۲۰۲۵ عرضه شود.

کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2
زومیت

هر دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی مک‌بوک ایر به‌صورت همزمان به تراشه‌ی M4 مجهز خواهند شد، اما جزئیات دیگری درمورد تغییرات احتمالی این مدل‌ها وجود ندارد.

مقالات مرتبط:
  • از مک بوک پرو M4 اپل چه انتظاراتی داریم؟
  • مک‌بوک پرو M4 ظاهرا قرار است اواخر ۲۰۲۴ عرضه شود

باتوجه‌به بازطراحی کلی مک‌بوک ایر در زمان عرضه‌ی مدل M2، بعید به‌نظر می‌رسد اپل تغییرات سخت‌افزاری قابل‌توجهی برای مدل M4 آن در‌نظر گرفته باشد. در نتیجه، اگر امروز به‌دنبال خرید مک‌بوک ایر هستید، شاید انتظار برای مدل M4 چندان منطقی نباشد.

تابستان ۲۰۲۵: مک استودیو و مک پرو M4

انتظار می‌رود آپدیت M4 برای کامپیوترهای دسکتاپ قدرتمند اپل یعنی مک استودیو و مک پرو، در اواسط سال ۲۰۲۵، و احتمالاً در رویداد WWDC (خرداد و تیر ۱۴۰۳) رونمایی شود. این محصولات احتمالاً اولین‌ دستگاه‌های اپل خواهند بود که به تراشه‌ی M4 Ultra مجهز می‌شوند و علاوه‌بر آن، برای مک استودیو، گزینه‌ای با تراشه‌ی ارزان‌تر M4 Max نیز درنظر گرفته خواهد شد.

M1 Max ‌Mac Studio‌ اپل

درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد مک استودیو و مک پرو M4 وجود ندارد. بااین‌حال، یکی از احتمالات، بازطراحی سخت‌افزاری یک یا هر دو محصول مورد اشاره است. شاید مک استودیو از الگوی مک مینی پیروی کند و شاهد کاهش ابعاد آن باشیم؛ اما به‌نظر می‌رسد شانس بازطراحی مک پرو بیشتر باشد زیرا این محصول به تغییر اساسی ظاهری نیاز دارد.

یک سال برای به‌روزرسانی تمام مک‌ها با تراشه M4

اگر اپل بتواند به جدول زمانی ارائه‌شده پایبند باشد، همه‌ی مک‌های M4 در کمتر از یک سال معرفی خواهند شد. این همان رؤیایی است که اپل برای تراشه‌ی اختصاصی خود در سر می‌پروراند. صرف‌ نظر از اینکه مک نیاز به بازطراحی کامل داشته باشد یا فقط با ارتقاء مشخصات به‌دست مشتریان برسد، اپل می‌تواند به‌روزرسانی‌ها را سریع‌تر از همیشه ارائه دهد.