تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750090
شناسه : 3750090
تاریخ :
موتور پیشرفته Imagen 3 گوگل برای ساخت عکس دردسترس کاربران آمریکایی قرار گرفت اقتصاد ایران: گوگل موتور پیشرفته‌ی Imagen 3 را برای ساخت تصاویر دردسترس کاربران آمریکایی قرار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل جدیدترین نسخه‌ی مدل هوش مصنوعی Imagen 3 خود را برای کاربران در ایالات متحده منتشر کرد، به‌گزارش VentureBeat، این ابزار می‌تواند تصاویر را با «جزئیات بهتر، نورپردازی غنی‌تر و عناصر ناخواسته‌ی کمتر» نسبت‌به مدل‌های قبلی گوگل تولید کند.

گوگل برای اولین‌بار نسخه‌ی به‌روز شده‌ی Imagen 3 را در ماه می در کنفرانس I/O معرفی کرد؛ اما تا پیش‌از امروز به‌طور گسترده دردسترس نبود. Imagen 3 از طریق پلتفرم Vertex AI در اختیار کاربران آمریکایی قرار می‌گیرد.

شخصیت سونیک در مزرعه درحال دویدن تولیدشده با هوش مصنوعی
تصویر تولیدشده با هوش مصنوعی Imagen 3
Imagen3

مانند سایر مدل‌های تبدیل متن به عکس، Imagen 3 می‌تواند تصاویر دقیقی را بر اساس دستورات متنی شما ایجاد کند. می‌توانید با برجسته کردن یک قسمت خاص در متن خود و توصیف آن‌چه می‌خواهید تغییر دهید، تصویر را ویرایش کنید.

Imagen 3 از تولید تصاویر افراد مشهور خودداری می‌کند و تصاویر مربوط‌به اسلحه را تولید نمی‌کند؛ اما می‌توانید با توصیف شخصیتی که می‌خواهید ایجاد کنید، به‌راحتی از این محدودیت عبور کنید.

مقاله‌ی مرتبط
  • بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴

محدودیت‌های Imagen 3 در تولید عکس در مقایسه‌‌با هوش مصنوعی Grok در تضاد شدید است. به‌نظر می‌رسد Grok در تولید انواع تصاویر با مضامین خشونت‌آمیز یا سیاسی هیچ محدودیتی ندارد.

ابزارهای هوش مصنوعی گوگل تاکنون با مشکلات گوناگونی دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. اوایل سال جاری میلادی، گوگل پس از اینکه هوش مصنوعی جمنای تصاویر نادرستی از شخصیت‌های تاریخی ایجاد کرد، امکان ساخت تصاویر با چت‌بات هوش مصنوعی خود را متوقف کرد.