تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3750051
شناسه : 3750051
تاریخ :
گیک‌بنچ اکنون بنچمارک هوش مصنوعی هم دارد اقتصاد ایران: قابلیت بنچمارک هوش مصنوعی به گیک‌بنچ اضافه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گیک‌بنچ، نرم‌افزار محبوب و معتبر بنچمارک، به ابزار جدیدی برای ارزیابی عملکرد سیستم‌ها تحت پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی مجهز شده است. Geekbench AI کیفیت بخش‌های CPU ،GPU و NPU پردازنده را در اجرای الگوریتم‌های یادگیری ماشین اندازه‌گیری می‌کند.

شرکت Primate Labs، توسعه‌دهنده‌ی گیک‌بنچ، اولین نسخه‌ی نرم‌افزار Geekbench ML را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، اما به‌دلایلی واضح، پسوند ML را به AI تغییر داد.

بنچمارک هوش مصنوعی اسنپدراگون ایکس الیت
بنچمارک هوش مصنوعی اسنپدراگون ایکس الیت در سرفیس لپ تاپ ۷
Geekbench

گیک‌بنچ AI برای بررسی چگونگی واکنش سخت‌افزارهای مختلف به وظایف مرتبط با هوش مصنوعی، عملکرد آن‌ها را براساس دقت و سرعت ارزیابی می‌کند و فریم‌ورک‌های مختلفی از جمله ONNX ،CoreML ،TensorFlow Lite و OpenVINO را به‌کار می‌گیرد.

ONNX (Open Neural Network Exchange) یک فرمت متن‌باز برای مدل‌های یادگیری ماشین است که به کمک آن، مدل‌ها می‌توانند از فریم‌ورک‌های مختلف یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده کنند.

بنچمارک هوش مصنوعی گیک‌بنچ سه نمره ارائه می‌دهد: Single Precision (دقت کامل)، Half Precision (دقت نیمه) و Quantized (کمّی‌شده). Primate Labs می‌گوید: «این نمرات دارای قدرت اندازه‌گیری میزان دقت عملکرد هستند تا ارزیابی کنند که آن مدل تا چه حد می‌تواند وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام دهد.»

باید منتظر دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس و گوشی‌های جدید با قابلیت اجرای محلی ابزارهای هوش مصنوعی باشیم تا ببینیم که عملکرد واقعی این دستگاه‌ها چگونه با اعداد گیک‌بنچ AI همبستگی خواهد داشت.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی «جمنای لایو» وارد گوشی‌های سامسونگ و گوگل شد
  • ابزار تولید تصویر پلتفرم ایکس ایلان ماسک با عملکرد ترسناک معرفی شد

تاکنون سنگ محک ما از قدرت پردازش هوش مصنوعی به بررسی پارامترهایی مانند نرخ فریم، زمان بارگذاری یا مقدار توکن‌درثانیه خلاصه می‌شد، اما ممکن است از این پس بتوانیم دقت متن، عکس یا حتی ویدئو‌ی تولید‌شده مبتنی‌بر هوش مصنوعی را با اعداد و ارقام بسنجیم و مقایسه کنیم.

می‌توانید هم‌اکنون گیک‌بنچ AI را دانلود و روی ویندوز، macOS، لینوکس، اندروید یا iOS امتحان کنید.