تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3750035
شناسه : 3750035
تاریخ :
روزهای ورود آزادگان به کشور پرشورترین روزها انقلاب است اقتصاد ایران: خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر بگوییم روزهای ورود آزادگان به کشور پرافتخار پرشورترین و امید آفرین ترین روزهای تاریخ انقلاب است سخن گزافی نگفته‌ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مصلی امام خمینی (ره)،گفت: امیدوارم با آراستگی به مدارج اخلاقی و فضایل انسانی مبانی روشن و مستحکم عقلانی و قرآنی اعتقادی و آراستگی به عمل صالح در مسیر تقوا که تضمین کننده سعادت انسان و جامعه بشری است، گام برداریم.

وی ادامه داد: در روز ۲۶ مرداد ماه، روزی که به نام زیبای، الهام بخش و افتخار آفرین آزادگان مزین است، به راستی روز آزادگی و سرافرازی است. این روز، روز بزرگی برای ملت بزرگ ایران و فرزندتان سلحشور آن است که از ۶ ماه تا ۱۰ سال در سلول‌ها و اردوگاه‌ها و آسایشگاه‌های پرشکنجه نیروهای بعثی صدام از همه ارزش‌ها و کمالات و سجایای اسلامی و انقلابی دفاع کردند و این ارزش‌ها را در برابر جامعه بشری عینیت بخشیدند و با ورود پیروزمندانه خود به ایران اسلامی زیباترین صحنه نشاط و سرور و افتخار را خلق کردند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر بگوییم روزهای ورود آزادگان به کشور پرافتخار پرشورترین و امید آفرین ترین روزهای تاریخ انقلاب است سخن گزافی نگفته‌ایم.

وی گفت: بحث اسارت در دستان دژخیمی که دستان ناپاک او به خون هزاران برادر و خواهر عراقی آلوده است، کردستان عراق را بمباران شیمیایی کرده و جنایات او روی جنایت کاران تاریخ را سفید کرده بسیار مقوله مهمی است.

ابوترابی فرد افزود: در آن روزها دشمن از تمام ظرفیتش استفاده می‌کرد تا اسرای عزیز ما را در برابر تریبون‌های خود حاضر کند. اولاً دفاع مقدس را محکوم کند و ثانیاً ایران را آغاز کننده جنگ معرفی کنند، ثالثاً از حضور خویش در میدان نبرد اظهار پشیمانی کند. از همه ابزار ممکن و روش‌های روانی برای رسیدن به این هدف نامشروع و شیطانی استفاده کردند اما در مقابل حادثه‌ای رخ داد که نیروهای عراقی و نمایندگان صلیب سرخ جهانی را در حیرت فرو برد؛ آزادگان به یک جمع متشکل و منسجم و هماهنگ مبدل شدند.

در حال تکمیل...