تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3749991
شناسه : 3749991
تاریخ :
صهیونیست‌ها روستای فلسطینی‌ها را آتش زدند اقتصاد ایران: در پی اقدام نظامیان صهیونیست در به آتش‌زدن یک روستا در شمال کرانه باختری، مقاومت حماس و جهاد اسلامی خواستار قیام عمومی فلسطینی‌ها علیه این رژیم اشغالگر شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر نقل از الجزیره، در پی یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیستی به روستای «جیت» در استان «قلقیلیه» واقع در شمال کرانه باختری و آتش‌زدن آن، حماس و جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌های جداگانه خواستار قیام عمومی ساکنان کرانه باختری علیه رژیم و مقابله با این گونه حملات وحشیانه شدند.

حماس با تروریستی‌خواندن این اقدام صهیونیست‌ها از از تمامی اهالی کرانه باختری خواست تا علیه حملات صهیونیست‌ها با خشم خود قیام کنند.

جهاد اسلامی فلسطین نیز این تهاجم وحشیانه شهرک‌نشین‌ها را «اعلان جنگ علیه مردم فلسطین در کرانه باختری» توصیف کرد.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است که «از مردم خود در تمامی روستاها و شهرهای کرانه باختری می‌خواهیم تا مقابل شبه‌نظامیان شهرک‌نشین و جنایات آن‌ها بایستند».

«این اقدام قابل‌قبول نیست»؛ این واکنش «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سؤالی در خصوص یورش دهها شهرک‌نشین به یک روستای فلسطینی و به آتش کشیدن خودروها و منازل آن‌ها است.

وی همچنین مدعی شد که «حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها باید متوقف شود و اسرائیل نیز تدابیر لازم برای ممانعت از آسیب دیدن به دارایی‌های فلسطینی‌ها را به کار گیرد و عاملان را مجازات کند.»

دولت آمریکا در حالی این جنایت تازه صهیونیست‌ها را «غیرقابل‌قبول» می‌داند که از تاکنون از تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری حمایت کرده است.