تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3749970
شناسه : 3749970
تاریخ :
کاهش ۳۶ درصدی تصادفات جرحی و فوتی در سفرهای اربعینی اقتصاد ایران: رییس پلیس راهور فراجا از کاهش ۳۶ درصدی تصادفات جرحی و فوتی در سفرهای اربعینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار خروج زائرین اربعین حسینی از مرزهای زمینی اظهار داشت: از آغاز سفرهای اربعینی تاکنون حدود ۳۱۶ هزار دستگاه وسیله نقلیه در مرزهای زمینی تردد کرده‌اند که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مرز مهران همانند سال‌های گذشته بیشترین تردد را داشته و تاکنون با ۵۲ درصد (۵۶۲۵۴۰ هزار نفر) از کل زائرین اربعین حسینی از طریق مرز زمینی مهران وارد خاک عراق شده‌اند.

سردار حسینی گفت: از آغاز سفرهای اربعینی تا کنون حدود ۳۱۶۳۷ هزار دستگاه خودرو وارد پارکینگ‌های شهر مهران شده بود که ۳۹۳۸ دستگاه خودرو خارج شده و مابقی نیز در پارکینگ‌ها هستند.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۱۳۰ دستگاه خودرو که در اماکن غیرمجاز و مسیرها پارک شده بود به پارکینگ‌های مهران منتقل شده است و مشخصات این خودروها برای مالکان نیز پیامک شده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار تصادفات رانندگی بیان داشت: از آغاز سفرهای اربعینی تا صبح امروز، متأسفانه ۲ فقره تصادف فوتی و ۱۰ فقره نیز تصادف جرحی اتفاق افتاده که در مجموع ۲ نفر جان باخته و ۱۹ نفر نیز مصدوم شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.

سردار حسینی اضافه کرد: سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی بیشترین عامل تصادفات در ایام اربعین است.