تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749947
شناسه : 3749947
تاریخ :
بارش باران همراه با رعد و برق مناطق مختلف زنجان فرا می‌گیرد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران همراه با رعد و برق مناطق مختلف استان فرا می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، از صدور رنگ زرد هواشناسی در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به نفوذ سامانه بارشی همرفتی به استان و وقوع رگبار باران و رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش موقت باد به نسبت شدید هشدار رنگ زرد صادر شد.

وی افزود: هشدار زرد هواشناسی در مناطق مختلف استان زنجان از روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته جاری تداوم دارد و بر اثر فعالیت این سامانه آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه کشاورزان در زمان وقوع ورزش بادهای شدید از قرارگیری در کنار درختان خشکیده و تأسیسات ناامن خودداری کنند، گفت: در زمان وقوع رعد و برق نیز از حضور در مکان‌های پرخطر اجتناب کرده و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی را به عمل آورند.

رحمان نیا با توجه به ورزش شدید باد به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند، افزود: محافظت، ایجاد استحکامات لازم، تنظیم و تهویه دما، رطوبت در انبارها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ و انتقال بقایای گیاهی، پاکسازی جوی‌ها در مزارع و باغ‌ها، احتیاط در سمپاشی و محلول پاشی، آماده سازی و راه‌اندازی سامانه‌های ضد تگرگ و استفاده از سایبان از جمله توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان است.