تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3749937
شناسه : 3749937
تاریخ :
حمله رژیم صهیونیستی به «خان‌یونس»/ ۲۰ فلسطینی شهید شدند اقتصاد ایران: رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به «خان‌یونس» ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع پزشکی در غزه اعلام کردند در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منازل مردم فلسطین در شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه ۲۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی مجروح شدند.

همچنین رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر اقدام به بمباران مناطق مختلف غزه و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان فلسطینی کرد.

بر این اساس، در بمباران یک خانه در مرکز غزه دستکم ۲ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. طی این حادثه شماری دیگر از مردم نیز مجروح شدند.

همچنین بمباران یک آپارتمان در اردوگاه جبالیا در شمال غزه هفت غیرنظامی شامل کودکان به شهادت رسیده و شمار بیشتری مجروح شدند.

منابع فلسطینی می‌گویند در بمباران خانه‌ای در منطقه الدرج غزه ۶ تن به شهادت رسیده‌اند.

وضعیت اسفناک انسانی در غزه پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه توحش رژیم صهیونیستی در این باریکه گرچه از سوی کشورهای غربی نادیده گرفته می‌شود اما نهادهای بین المللی درباره تبعات این موضوع هشدار می‌دهند.

بر این اساس، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از وضعیت انسانی در غزه به ویژه شرایطی که کودکان فلسطینی در آن به سر می‌برند به شدت انتقاد کرد.

کاترین راسل، مدیر یونیسف در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اکنون زمان برای رسیدن به توافق آتش بس در غزه گذشته است زیرا براساس اعلام مقامات محلی بیش از ۴۰ هزار غیرنظامی در این منازعه جان خود را از دست داده‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: چه تعداد کودک دیگر باید در این جنگ کشته شده و رنج‌های غیرقابل توصیفی را پیش از پایان این کابوس و استقرار آتش بس در غزه متحمل شوند؟

براساس اعلام مقامات بیمارستانی در غزه از ۴۰ هزار شهدای جنگ، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن از آنها کودک بوده و ۱۱ هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند. زنان و کودکان ۶۹ درصد از تلفات توحش رژیم صهیونیستی در غزه را متحمل شده‌اند.