تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749928
شناسه : 3749928
تاریخ :
۱۱۳ موکب استان فارس در خدمت زوار اربعین اقتصاد ایران: شیراز- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: ۱۱۳ موکب اربعین حسینی فارس با خدمات اسکان ، پذیرایی ، میان وعده ، پزشکی و خدماتی به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی می کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسکندر قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی سیدالشهدا (ع) یک توفیق بزرگ از سوی خدای منان است، گفت: موکب داری یک افتخار است و این افتخار در تمامی زندگی موکب داران یک سرلوحه است که با خدمت رسانی مناسب به زائران حسینی، موجب خشنودی قلب امام زمان (عج) را فراهم کنند.

وی با اشاره به این موضوع که ثبت نام مواکب جهت خدمت رسانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی از ۴ ماه قبل از طریق سامانه موکب داران انجام شده است، ادامه داد: پس از ثبت نام و بررسی‌های انجام شده، ۱۱۳ موکب اربعین حسینی فارس با خدمات اسکان، پذیرایی، میان وعده، پزشکی و خدماتی به زائران امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

قاسمی افزود: ۱۱ موکب در مسیر حرکت زائرین در استان فارس ،۸ موکب در مرز شلمچه ،۱۰ موکب در نجف اشرف ،۳۴ موکب در مسیر نجف به کربلا ،۴۹ موکب در کربلا، یک موکب در کاظمین و یک موکب در شهر بلد حرم مطهر حضرت سیدمحمد (ع) مستقر می‌باشند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان فارس در ادامه با بیان اینکه در اعزام اقلام و تجهیزات موکب‌داران نیز اقدامات گسترده‌ای انجام دادیم، گفت: از ۱۵ روز قبل تیم ستاد عتبات استان فارس در مرز شلمچه مستقر هستند تا بر روند بر روند ارسال اقلام مورد نیاز موکب داران نظارت داشته باشند و همچنین کار بازرسی از فعالیت‌های مواکب اربعینی هم در داخل و هم خارج از کشور نیز انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این نکته که خدمت به زوار امام حسین (ع) بایستی دارای کیفیتی درخورشان زوار باشد، افزود: موکب داری اربعین حسینی یک فرصت استثنایی برای اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.