تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749908
شناسه : 3749908
تاریخ :
۲ زمین لرزه جندق را لرزاند اقتصاد ایران: اصفهان- مرکز زلزله نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع ۲ زمین لرزه در جندق از توابع شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان طی بامداد امروز خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز زلزله نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که ساعت ۲۸ دقیقه بامداد امروز جمعه ۲۶ مردادماه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین و در عرض جغرافیایی ۳۴.۳۵۳ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳.۷۴۹ درجه شرقی جندق از توابع شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان را لرزاند.

مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران همچنین از وقوع زمین لرزه‌ای دیگر در جندق طی بامداد امروز خبرداده است. این زمین لرزه به بزرگی ۲.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در عرض جغرافیایی ۳۴.۳۳۳ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۳.۶۹۳ درجه شرقی در ساعت ۲ و هشت دقیقه بامداد رخ داده است.

در همین ارتباط منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به خبرنگار مهر گفت که تیم‌های ارزیابی به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو زمین لرزه خسارتی نداشت.

روز دوشنبه ۲۲ مرداد نیز زلزله‌ای با قدرت ۴.۱ ریشتر جندق را لرزاند.

جَندَق شهری در بخش مرکزی شهرستان خور و بیابانک و در حاشیهٔ جنوبی دشت کویر ایران است. این شهر در شمال‌شرقی استان اصفهان واقع است.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران، ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه روز گذشته ۲۵ مرداد ماه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۲.۷ ریشتر انارک از توابع شهرستان نائین را لرزاند. این زمین لرزه نیز در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.