تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749907
شناسه : 3749907
تاریخ :
وزش باد شدید در تنگه هرمز/شناورها از تردد بپرهیزند اقتصاد ایران: بندرعباس-رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به تداوم وزش باد شدید جنوب شرقی در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان شناورهای سبک، صیادی و تفریحی امروز (جمعه) از رفتن به دریا خودداری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاملی در این خصوص اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی همچنان وقوع ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بر پایه نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز آب‌های تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است و بیشینه سرعت باد به ویژه در ساعت‌های صبح تا ظهر و ساعت‌های شب به محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتی متر خواهد رسید.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های انجام شده روزهای شنبه ۲۷ مرداد تا دوشنبه ۲۹ مرداد بر سرعت وزش باد در مناطق دریایی استان افزوده خواهد شد، توضیح داد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی اضافه کرد: همچنین در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی‌های استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد و حاجی آباد رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود و در سواحل و جزایر نیز، وقوع گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود هرمزگانی‌ها از صعود به بلندی‌ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه تداوم این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود، گفت: به لحاظ دمایی در این مدت نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.

رئیس اداره هواشناسی جزیره قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۹ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۸۵ درصد اعلام کرد.