تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749898
شناسه : 3749898
تاریخ :
تلاش برای غنی سازی کتابخانه‌های بهار اقتصاد ایران: همدان-در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار بر تلاش برای غنی سازی کتابخانه ها و جذب حداکثری اعضا تاکید شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار به ریاست مجتبی فیض‌اللهی فرماندار شهرستان بهار و با حضور سیدجواد معینی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی امام جمعه شهر مهاجران، حمید میرزایی بخشدار لالجین، عادل عبدالملکی بخشدار صالح‌آباد، سید علی حسینی بخشدار مرکزی بهار، معصومه فزونی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در محل کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران برگزار شد. در پایان این جلسه از اعضای انجمن به دیدار خانواده شهید نصرت‌الله حسنی از شهدای شهر مهاجران رفتند و با مادر این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

مجتبی فیض‌اللهی، فرماندار شهرستان بهار نیز با بیان اینکه در سطح شهرستان و در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی، وظایف خود را انجام می‌دهیم اظهار کرد: تمام تلاش ما غنی سازی کتابخانه‌ها و جذب حداکثری اعضا است.

وی افزود: اگر که یک شاخص ارزیابی برای هر شهرستان در نظر بگیریم قطعاً به میزان مطالعه افراد آن شهرستان می‌پردازیم لذا در بحث کتاب و کتاب خوانی باید اعضا بیشتری جذب کنیم چرا که میزان مطالعه در یک شهرستان بیشتر باشد شاهد پیشرفت و توسعه بیشتری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران در سال گذشته آغاز شد، افزود: امسال اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته شده است اما به اعتبارات استانی نمی‌توان اکتفا کرد چون کفاف پروژه‌ها را نمی‌دهد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار با بیان اینکه بهار یک شهرستان فرهنگ دوست است تصریح کرد: ۱۲ کتابخانه عمومی در شهرستان بهار داریم و باید شاخص‌های فرهنگ مطالعه را ارتقا دهیم.

سیدجواد معینی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست اظهار کرد: بازگشایی کتابخانه آیت الله بهاری، بهسازی و بازگشایی کتابخانه فجر صالح آباد، توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی شهر مهاجران، تعمیر و بهسازی کتابخانه مرحوم صفرعلی نقی‌زاده از جمله پروژه‌های انجام شده و در حال انجام شهرستان بهار در حوزه کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ داشت افزود: در حال حاضر شهرستان بهار به کتابخانه تخصصی کودک، کتابخانه سیار روستایی با توجه به روستاهای متعدد نیاز دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر تکمیل کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران نیاز به اعتبار دارد که از محل‌های استانی و شهرستانی و ملی پیگیری می‌شود.

معصومه فزونی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار با اشاره به اینکه ۴.۹۲ جمعیت شهرستان بهار عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، ادامه داد: ۱۱۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار موجود است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) ۱۲۵ متر مربع زیربنا دارد تصریح کرد: با تکمیل سالن آمفی تئاتر زیربنا این کتابخانه به ۶۰۰ متر مربع می‌رسد. در حال حاضر این کتابخانه دارای ۹ هزار جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ عضو است.

پایان بخش این برنامه دیدار با مادر شهید نصرت الله حسنی و بازدید از محل احداث سالن آمفی تئاتر کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) بود.