تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3749893
شناسه : 3749893
تاریخ :
با پدیده "چسبندگی مصرف" در برق مواجه‌ایم اقتصاد ایران: با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی مردادماه، مدیریت مصرف برق همچنان حرف اول را می‌زند؛ چرا که همچنان شاهد ثبت رکوردهای بالای تقاضای مصرف برق هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (پنج‌شنبه 25 مردادماه) پیک تقاضای لحظه ای برق در کشور به 76 هزار و 549 مگاوات رسید؛ اگرچه این رقم از بیشترین پیک ثبت شده تقاضای برق در سال جاری، حدود 3000 مگاوات کمتر است، اما نسبت به پیک تقاضای مصرف برق در سال گذشته، حدود 3000 مگاوات بیشتر بوده و یکی از پرمصرف‌ترین روزهای کشور از نظر تقاضای مصرف برق بوده است.

با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی مردادماه، مدیریت مصرف برق همچنان حرف اول را می‌زند؛ چرا که همچنان شاهد ثبت رکوردهای بالای تقاضای مصرف برق هستیم.

در نمودار زیر، روند تقاضای مصرف برق (پیک روزانه) در نیمه دوم مردادماه نشان داده شده است.

با بررسی این آمار، این نتیجه حاصل می‌شود که روزهای پرتقاضای گرم تابستان در زمینه مصرف برق هنوز به پایان نرسیده و ضرورت مدیریت مصرف برق،‌ همچنان در بالاترین حد خود قرار دارد.

حامد احمدی،‌ مدیرکل هوشمندسازی و فناوریهای نوین توانیر با بی‌سابقه خواندن این میزان افزایش تقاضای مصرف برق در این زمان از سال، به کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور و پایداری هوای گرم در دیگر نقاط کشور اشاره کرد و گفت: چسبندگی مصرف با وجود کاهش دمای هوا در برخی از نقاط از مهمترین دلایل این افزایش بی‌سابقه مصرف برق در این موقع از سال است.

وی در توضیح چسبندگی مصرف نیز اظهار داشت: چسبندگی مصرف به این معناست که  عادتهای مصرف مانع از مصرف صحیح و تنظیم درجه سیستمهای سرمایشی متناسب با کاهش دمای هوا می‌شود که البته این رفتار بیشتر در مناطق جنوبی قابل مشاهده است.

احمدی با بیان اینکه "مدیریت مصرف در این روزها همچنان حرف اول را می‌زند و استمرار آن بسیار ضروری است"،‌ گفت: در خصوص نحوه پایش شبکه برق و مشترکان پرمصرف، با مراجعه حضوری و پایش شبکه و استفاده از ظرفیت کنتورهای هوشمند، نسبت به رصد مصرف اقدام و با مشترکان پرمصرف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/