تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749853
شناسه : 3749853
تاریخ :
تولیدات دانشگاه آزاد در حوزه پوشاک گسترش یابد اقتصاد ایران: یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد تولیدات پوشاک خود را علاوه بر مدارس سما در سطح کشور گسترش دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری پنجشنبه‌شب، در نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تولید پوشاک مدارس را اقدامی مثبت برشمرد و گفت: وضعیت تولید پوشاک در کشور مناسب نیست، این در حالی است که فرصت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد.

ناصری ادامه داد: جمعیت بالای ۸۵ میلیون نفر در کشور، نیاز زیادی به تولید محصولات در حوزه پوشاک دارد که فعالیت در این زمینه منجر به درآمدزایی، رشد تولید و اشتغال دانش آموختگان در رشته‌های مرتبط با این صنعت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به وضعیت پوشاک کشور گفت: در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار پوشاک از کشورهای مختلف مانند ترکیه و چین وارد کشور می‌شود که این موضوع منجر به خروج ارز از کشور، ضربه به اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

ناصری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی آغاز کرده است و باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد و تولیدات خود را به غیر از پوشاک مدارس در سایر زمینه‌های این صنعت در کل کشور گسترش دهد.

وی پیشنهاد داد: در زمینه کشاورزی نیز این دانشگاه می‌تواند اقدامات مؤثری را انجام دهد، چون محصولات کشاورزی رابطه مستقیمی با رزق و روزی مردم دارد و در جهت بهبود امنیت غذایی و بهداشت کل جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

ناصری با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: اقدامات بیشتری باید در این زمینه انجام شود و در جلسات تأکید بیشتری بر رشد فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی در مورد تقویت مدارس سما و بها دادن به گرایش علوم انسانی در این مدارس گفت: فارغ التحصیلان این گرایش در شغل‌هایی مانند قضاوت، معلمی، استاد دانشگاه مشغول به کار می‌شوند و نقش بسزایی در هدایت و رشد تربیتی و فرهنگی جامعه دارند، لذا نقش تفکر و تعقل را در حل مسائل جامعه باید تقویت کرد.