تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749803
شناسه : 3749803
تاریخ :
توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است اقتصاد ایران: قم- مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است که از تشکل های برتر باید تقدیر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسانیا در مراسم گرامیداشت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی گفت: توانمندی ثمن های قم در سطح کشور زبانزد است و باید برنامه ریزی کرد تا هر سال در هفته مربوط به تشکل ها و مشارکت های اجتماعی از ثمن های فعال تجلیل بعمل آید.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: تسهیل حضور جوانان در قالب تشکل ها در دولت سیزدهم در اولویت بوده و امروز در کمتر از ۱۵ روز مجوزهای ثمن صادر می شود و دیگر جوانان در گیرودار مباحث اداری برای اخذ مجوزها نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار ثمن فعال در کشور داریم افزود: ۳ هزار مورد در سالهای اخیر برای دریافت مجوز اقدام کردند که به دلیل سختی در دریافت مجوز کار را رها کردند.

پارسانیا بیان کرد: مرجع صدور مجوز تشکل ها مردم نهاد معاونت مشارکت های جتماعی وزارت ورزش و جوانان است که در این معاونت دستورالعمل صدور مجوز تدوین و سامانه جدید راه اندازی شد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: برای توانمندسازی جوانان در تشکل ها برنامه داریم و نظام نامه آموزش سازمان های مردم نهاد جوانان کشور تدوین شده و امروز ۱۳۴ ساعت آموزش برای سطوح مختلف تشکل های مردم نهاد پیش بینی شده است که در این راستا نظرات متخصصین و کارشناسان اخذ و اعتبار لازم آن نیز پیش بینی شده و به دنبال تولیدات آموزشی در قالب های مختلف هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان سال کمپ آموزشی در قم و برخی از استان‌ها راه اندازی می شود و امید است این مسیر ادامه یابد.

پارسانیا ادامه داد: موضوع شبکه سازی برای توانمندسازی جوانان از برنامه های ما بوده است که ۵ تا ۱۵ میلیون تومان برای تشکل های جدید در راستای اجرای ایده آنان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سال گذشته حمایت از ثمن ها ۴ برابر شده و امسال نیز تا ۳ برابر حمایت تشکل ها افزایش می یابد.

وی گفت: حوزه آموزش تشکل ها باید جدی گرفته شود و اهمیت کار تشکیلاتی و خرد جمعی را باید مد نظر داشت.

پارسانیا ادامه داد: معتقدیم در یک تشکل باید گردش مسوولیت صورت گیرد و در این زمینه نیازمند آموزش اصولی داریم و از سویی دیگر از سابقه جوانان بهره خواهیم برد.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه دیده شدن کار ثمن ها موضوع مهمی است و باید بستری فراهم شود تا فعالیت های تشکل ها ارزیابی و از برترین ها تجلیل شود.