تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3749691
شناسه : 3749691
تاریخ :
نرم‌افزار AltStore PAL رایگان شد؛ سایدلود برنامه‌های iOS اقتصاد ایران: از امروز استفاده از نرم‌افزار AltStore PAL، به‌لطف حمایت مالی اپیک گیمز، رایگان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

در یک‌سال گذشته، قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا تحولی بزرگ در اکوسیستم اپل ایجاد کرد. این قوانین، اپل را ملزم‌به پذیرش پشتیبانی از فروشگاه‌های برنامه‌ی شخص ثالث کرده است. این اتفاق گامی مثبت در جهت ایجاد رقابت سالم و آزادی انتخاب برای کاربران محسوب می‌شود. بااین‌حال، اپل با اعمال محدودیت‌هایی نظیر هزینه‌ی فناوری هسته (CTF)، تلاش می‌کند تا از گسترش این فروشگاه‌ها جلوگیری کند.

یکی از معروف‌ترین و کامل‌ترین نرم‌افزارهایی که کار سایدلود برنامه‌های iOS را انجام می‌دهد، اپلیکیشن AltStore PAL است. این اپلیکیشن یک فروشگاه نرم‌افزار جایگزین برای اپ‌استور دستگاه‌های اپل است و به دارندگان گوشی آیفون اجازه می‌دهد تا به نرم‌افزار‌هایی دسترسی داشته باشند که در اپ‌استور ارائه نمی‌شوند. این فروشگاه به‌لطف قوانین منعطف‌تر، میزبان برنامه‌های متنوع‌تری نسبت‌به فروشگاه اصلی اپلیکیشن کوپرتینویی‌ها است.

نرم‌افزار AltStore PAL که فقط برای کاربران iOS در اتحادیه اروپا دردسترس است، پیش‌از این، برای جبران هزینه‌های تحمیلی اپل، سالانه ۱٫۵ یورو از کاربرانش دریافت می‌کرد. اما بنابر بیانیه‌ی رسمی شرکت AltStore PAL، به‌لطف دریافت کمک مالی بزرگ از شرکت بازی‌سازی اپیک گیمز، از امروز کاربران این نرم‌افزار می‌توانند به‌صورت رایگان از آن بهره ببرند.

در این بیانیه ذکر شده است که اگر قبلاً اشتراک سرویس AltStore PAL را تهیه کرده‌اید، این شرکت به‌‌صورت خودکار، اشتراک سالانه‌ی شما را پس‌از پایان اعتبار آن، لغو خواهد کرد و هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای از کاربران دریافت نخواهد شد. شرکت AltStore PAL همچنین قصد دارد در به‌روزرسانی آینده‌ی خود، از مشترکین فعلی قدردانی کند؛ هنوز جزئیاتی از چگونگی این قدردانی مشخص نشده است.

مقالات مرتبط
  • رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون
  • اپلیکیشن‌های تورنت به اپ‌استور آیفون در اتحادیه اروپا اضافه شدند

رایگان شدن استفاده از نرم‌افزار AltStore PAL احتمالاً به محبوبیت هرچه بیشتر این برنامه و جذب حداکثری کاربران کمک ‌خواهد کرد؛ زیرا روبه‌رو شدن با برنامه‌های اشتراکی، در اغلب موارد کاربران را از پرداخت هزینه و عضویت در آن‌ها، منصرف می‌کند.