تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749690
شناسه : 3749690
تاریخ :
تاکید امام جمعه اسلامشهر بر رعایت هنجارها توسط اصناف اقتصاد ایران: اسلامشهر- امام جمعه اسلامشهر بر رعایت هنجارها توسط اصناف تاکید کرد و خواستار نظارت بیشتر دستگاه های مسئول در این زمینه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد باقر برقراری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست صمیمانه با فعالان رسانه‌ای اسلامشهر گفت: نقش خبرنگار در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه ارزنده است.

امام جمعه اسلامشهر بیان داشت: شایسته است خبرنگار در خبر نویسی و تهیه گزارش، نسبت به سوژه و موضوع مورد نظرش، از اشراف و آگاهی بالایی برخوردار باشد تا اخبار و گزارش‌های انتشار یافته از جامعیت بیشتری برخوردار باشد.

امام جمعه اسلامشهر همچنین نقد و انتقاد را دو موضوع جدا از هم دانست و گفت: نقد و انتقاد دو مقوله جدا از هم است، در حوزه نقد، نقاد با نقد عالمانه خود می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی یک موضوع را تشریح کند، اما در حوزه انتقاد معمولاً توجه به نارسایی‌ها و کاستی‌ها معطوف می‌شود که شایسته است رسانه‌ها بیشتر نگاهشان به نقد سازنده باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ حرمت اشخاص در انتقادها گفت: شایسته است چنانچه انتقادی نیز به عملکرد مجموعه‌ای می‌شود ضمن حفظ حرمت اشخاص، نقاط مثبت نیز دیده شود تا انصاف و اخلاق در انتقاد و تحلیل رسانه‌ای لحاظ شود.

امام جمعه اسلامشهر در این نشست صمیمانه همچنین شنونده دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خبرنگاران و رسانه‌ها بود.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از فعالان رسانه که خواستار توجه بیشتر مجموعه شهرستانی به برخی نارسایی‌ها و عدم توجه برخی صنوف به ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط با اماکن عمومی بود، گفت: کسبه و فروشگاه‌هایی که ارتباط مداوم با خانواده‌ها دارند و بعضاً برخی صنوف که اقدام به نصب ادوات صوتی و بلندگوی دارند و برخی رفتارهای خارج از فرهنگ عمومی غالب بر جامعه نیز مشاهده می‌شود، می‌بایستی مورد نظارت دستگاه‌های دست اندرکار قرار بگیرند و البته به هنجارهای اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه احترام گذاشته شود.