تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3749633
شناسه : 3749633
تاریخ :
دست بلاروس روی «دکمه قرمز» است اقتصاد ایران: رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد که تنها در صورت ورود دشمن به اتحادیه روسیه و بلاروس، از سلاح اتمی مستقر در این کشور استفاده خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس با هشدار به غرب تاکید کرد که مینسک در صورت ورود نیروهای خارجی به اتحادیه روسیه و بلاروس، از تسلیحات هسته‌ای مستقر در خاک بلاروس استفاده خواهد کرد.

به گفته وی، زمانی که تسلیحات هسته‌ای وارد خاک بلاروس شد، به دشمنان خارجی‌اش تاکید کرده است که «ما قصد استفاده از هیچ سلاحی را نداریم مگر اینکه شما پا در خاک ما بگذارید. این مرز، خاک اتحادیه روسیه و بلاروس را نیز شامل می‌شود».

وی در واکنش به این پرسش که آیا آماده فشار دادن «دکمه قرمز» است، تصریح کرد: دکمه‌های قرمز (خطوط قرمز) همین حالا هم در اطراف بلاروس و روسیه فشار داده شده اما آنچه هنوز فشرده نشده، «قرمزترین دکمه» است.

لوکاشنکو خاطرنشان کرد: بنابراین از لحاظ اخلاقی، نه برای من و نه برای ولادیمیر پوتین، حتی حرف زدن درباره چنین کاری حس خوبی ندارد. روسیه مطابق توافقی که کردیم، در صورت تجاوز به مینسک، واحدهای خود را اعزام خواهد کرد. این واحدها که جزو ارتش روسیه هستند، به بلاروس اختصاص یافته و آماده به رزم هستند.

وی افزود: به محض اینکه ضربه نخست را متحمل شویم، روسیه پشتیبان ما خواهد بود. این جنگ، جنگ بلاروس و روسیه و علیه این حیوانات است. با این حساب، آیا تا زمان دریدن و تکه تکه کردن کشورمان، درست همان کاری که با شوروی سابق کردند، صبر می‌کنیم؟ خیر! ما بلافاصله پاسخ مقتضی خواهیم داد.

پوتین ۲۵ مارس ۲۰۲۳ اعلام کرد که روسیه نیز مشابه همان کاری که آمریکا سال‌هاست با همکاری متحدانش می‌کند، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را به درخواست مینسک، به بلاروس منتقل خواهد کرد.