تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3749612
شناسه : 3749612
تاریخ :
اسرائیل شایسته ریاست بر هیچ یک از نهادهای سازمان ملل متحد نیست اقتصاد ایران: بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو گفت: رژیم اسرائیل از شایستگی و مشروعیت لازم برای ریاست بر هیچ یک از نهادهای سازمان ملل متحد از جمله کنفرانس خلع سلاح برخوردار نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ی مفصلی در نشست کنفرانس خلع سلاح ملل متحد گفت، ریاست بر یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، مستلزم تعهد به قواعد و اصول اولیه حقوق بین‌الملل و ترتیبات جمعی بین‌المللی موجود است.

بحرینی افزود، پاره کردن منشور سازمان ملل توسط سفیر رژیم اسرائیل در مقابل دیدگان جهان در سازمان ملل متحد، نشانگر عدم پای‌بندی و اعتقاد این رژیم به اصول اولیه و بنیادین سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل است. عدم عضویت اسرائیل در هیچ یک از معاهدات بین‌المللی ناظر بر ممنوعیت تولید و کاربرد تسلیحات کشتار جمعی و ادامه تولید، توسعه و کاربرد و تهدید به کاربرد این قبیل تسلیحات به خوبی ثابت می‌کند که رژیم اسرائیل فاقد حداقل صلاحیت و معیارهای لازم برای رهبری نهادهای بین‌المللی از جمله کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد است.

سفیر ایران در ژنو با اشاره به جرایم رژیم اسرائیل از بدو تأسیس غیرقانونی تاکنون گفت، اسرائیل تنها از ۷ اکتبر سال گذشته، بیش از چهل هزار نفر را در غزه قتل عام کرده است که حداقل دو سوم آنها زنان و کودکان بی‌گناه تشکیل می‌دهند. بحرینی گفت، هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، و عبادتگاه‌ها، نمونه‌های بارز جنایات جنگی هستند. گرسنگی، جابجایی اجباری جمعیت و استفاده از انواع سلاح‌های ممنوعه مانند فسفر سفید در غزه، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و مقامات رژیم باید پاسخگوی این جنایات باشند.

سفیر کشورمان با اشاره به ترور بُزدلانه شهید اسماعیل هنیه به عنوان نمونه بارز نقض اصول حقوق بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل متحد و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران افزود، جامعه جهانی از حمله رژیم به «مدرسه تابعین» و قتل عام بیش از ۱۰۰ نفر آواره که در این مدرسه پناه گرفته بودند، در حیرت و بُهت است. سفیر کشورمان تاکید کرد که رژیم اسرائیل عامل اصلی بی ثباتی و بزرگترین دشمن امنیت بی المللی است.

سفیر ایران در نشست کنفرانس خلع سلاح اضافه کرد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور متعهد به چندجانبه‌گرایی، در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و در راستای سیاست اصولی خود مبنی بر عدم اعتقاد به مشروعیت رژیم اسرائیل، ریاست این رژیم بر کلیه‌های نهادهای بین‌المللی از جمله کنفرانس خلع سلاح را تحریم کرده و ریاست رژیم اسرائیل را بر هیچ مجمعی از جمله کنفرانس خلع سلاح به رسمیت نمی‌شناسد و بر همین اساس طی دوره ریاست اسرائیل بر این کنفرانس در هیچ یک از نشست‌های آن شرکت نخواهد کرد.