تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3749575
شناسه : 3749575
تاریخ :
حشمتیان: احزاب اولویت اول وزیر پیشنهادی کشور باشد اقتصاد ایران: رئیس خانه احزاب ایران گفت: توقع داریم که اگر وزیر کشور می‌خواهد رای بیاورد، برنامه اصلی خود را تقویت احزاب قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است بیان کرد: برنامه‌های آقای مؤمنی را مطالعه کردم. راجع به اجرای قانون وزارت کشور و قانون احزاب بود، اما ضعف این برنامه‌ها، بی‌توجهی به احزاب است و من به عنوان رئیس خانه احزاب ایران گله‌مند هستم که وزیر کشور که قرار است سکان این وزارتخانه و استان‌ها را بر عهده بگیرد، باید به احزاب توجه کند، چرا که احزاب ضربه‌گیر نظام هستند.

رئیس خانه احزاب با اشاره به اینکه امام خمینی رحمت الله به احزاب توجه می‌کرد، بیان کرد: بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری به تشکیل حزب در کشور کمک کردند و توجه دارند، شهید رئیسی برخلاف دیگر رؤسای جمهور قبلی که به احزاب توجه چندانی نداشتند، با ۵۰ دبیرکل حزب جلسه برگزار کرد.

حشمتیان در رابطه با برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور عنوان کرد: انتظار دارم که او احزاب را در اولویت اول برنامه‌های خود قرار دهد، زیرا تمام استانداری‌ها و فرمانداری‌ها همچنین بخشداری‌ها و شهرداری‌های سراسر کشور لازم است که با احزاب تعامل داشته باشند، زیرا احزاب هستند که مردم را پای صندوق‌های رأی می‌آورند.

وی ادامه داد: انتظار داریم سردار مؤمنی در برنامه‌های خود بحث احزاب را در اولویت قرار دهد و در صحن مجلس هم به نمایندگان قول دهند که برنامه‌های خود را با اولویت احزاب پیش ببرد و به نحو مطلوب هم به احزاب توجه داشته باشند. چرا که احزاب برخاسته از مردم هستند که تمام ارکان نظام را از مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس و رئیس جمهور انتخاب می‌کنند و توقع داریم که اگر وزیر کشور می‌خواهد رأی بیاورد، برنامه اصلی خود را تقویت احزاب قرار دهد.