تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3749573
شناسه : 3749573
تاریخ :
برگزاری کارگاه آموزشی لیگ نخبگان آسیا اقتصاد ایران: کارگاه آموزشی لیگ نخبگان آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رسانه باشگاه استقلال، صبح امروز (پنجشنبه) کارگاه آموزشی لیگ نخبگان آسیا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسئولان اجرایی AFC و نمایندگان باشگاه‌های حاضر در رقابت‌ها برگزار شد.

در این نشست، مسئول کمیته مسابقات لیگ نخبگان آسیا با اشاره به شرایط و مقررات این رقابت‌ها، نحوه برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان را به صورت کامل تشریح و الزامات مدنظر AFC را به شرکت‌کنندگان توضیح داد. در ادامه رئیس کمیته مسابقات با اشاره به تغییر فرمت مسابقات در لیگ نخبگان، توضیحاتی در مورد پاداش‌های این دوره از بازی‌ها ارائه کرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی، یکی دیگر از مسئولان کمیته اجرایی لیگ نخبگان، درباره برگزاری مسابقات و الزاماتی که باید تیم‌های میزبان رعایت کنند، صحبت کرد و توضیحاتی به شرکت‌کنندگان ارائه شد. در این بخش راجع به شرایط رجیستری بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌ها، نحوه تهیه بلیت و شرایط استادیوم‌ها نکاتی عنوان شد که تیم‌های میزبان ملزم به رعایت آن هستند.

همچنین درباره جلسه تمرین قبل از بازی و تمرین روز بازی، نحوه نشستن بازیکنان و مربیان روی نیمکت نکاتی مطرح شد، طبق قوانین در نظر گرفته شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات، باید نیمکت ورزشگاه میزبان حداقل 23 صندلی داشته باشد که از این تعداد 12 بازیکن و 11 نفر کادر حق نشستن روی نیمکت تیم را خواهند داشت.

برابر اعلام کمیته برگزاری مسابقات، هر تیم در هر بازی اجازه پنج تعویض دارد که قوانین تعویض طبق قوانین فیفا لحاظ شده که این تعداد تعویض در سه نوبت امکان‌پذیر است. در صورت مصدومیت سر بر سر بازیکنان در جریان بازی نیز تعویض اضطراری در نظر گرفته شده است که هر تیم مجاز به استفاده از آن خواهد بود.

درباره پروتکل‌های امنیتی ورزشگاه نیز نکاتی مطرح شد که افسر امنیتی باشگاه‌ها باید قبل از انجام هر بازی، کلیه الزامات مندرج در آیین‌نامه را رعایت کنند و این موضوع به تایید ناظر بازی برسد. در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی درباره شرایط تجاری ورزشگاه‌ها توضیحاتی ارائه شد که میزبان‌های لیگ نخبگان باید طبق قانون 48 ساعت قبل از انجام بازی، ورزشگاه میزبان را آماده برگزاری مسابقات کنند.

در مورد شرایط البسه تیم‌های حاضر در مسابقات و نحوه فعالیت رسانه‌ای نیز مطالبی عنوان شد که تیم‌ها باید مطابق آیین‌نامه کلیه الزامات را رعایت کنند تا مسابقات با کیفیت ایده‌آل به اجرا در آید. یکی از نکات ویژه‌ای که کمیته مسابقات برای این رقابت‌ها در نظر گرفته، موضوع فعالیت سرگرمی میزبان برای هواداران است که توضیحاتی در این خصوص ارائه شد تا تمامی باشگاه‌ها مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته کنفدراسیون این آیتم را اجرا کنند تا فضای پرنشاطی برای تماشاگران به وجود آید.

در بخش پایانی این کارگاه آموزشی، راجع به اتاق تست دوپینگ، VAR و کادر پزشکی نیز مباحث مهمی مطرح شد که باید از سوی تمامی باشگاه‌های حاضر در مسابقات رعایت شود.

فوتبال , تیم فوتبال استقلال , فوتبال , تیم فوتبال استقلال ,

فوتبال , تیم فوتبال استقلال ,

انتهای پیام/