تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3749566
شناسه : 3749566
تاریخ :
محورهای سخنرانی محمود عباس در پارلمان ترکیه اقتصاد ایران: رئیس تشکیلات خودگردان گفت: با همکاری امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان در سایه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، غزه را بازسازی کرده و درد و زخم‌های ملت را التیام خواهیم بخشید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی در پارلمان ترکیه گفت: نه دولتی به تنهایی در غزه تشکیل خواهد شد و نه بدون غزه دولتی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: با همکاری امت اسلامی و عربی و همه آزادگان جهان در سایه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی، غزه را بازسازی کرده و درد و زخم‌های ملت را التیام خواهیم بخشید. ملت فلسطین در برابر صهیونیسم که به دنبال سیطره بر کل منطقه است، ایستاده است.

محمود عباس گفت: قاتلان و جنایتکاران جنگی اسرائیلی از مجازات جنایاتی که مرتکب شده‌اند قسر در نخواهند رفت. هرگز از قدس چشم‌پوشی نخواهیم کرد.قدس همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند. به آنان که از سناریوهای روز بعد از جنگ در غزه سخن می‌گویند، می‌گوییم که غزه، کرانه باختری و قدس به طور واحد و یکپارچه کشور فلسطین را تشکیل خواهند داد.

وی افزود: از همه می‌خواهیم برای آزادسازی بیش از ۱۰ هزار اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی در کنار ما باشند. اسرائیل جنگ نسل‌کشی را علیه ملت فلسطین به راه انداخته و بیش از ۴۰ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. وحدت ملی فلسطین کوتاه‌ترین راه به سمت پیروزی بر دشمن است و تا تحقق وحدت آرام نخواهیم نشست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: آمریکا از آغاز جنگ چند مرتبه از حق وتو در شورای امنیت برای جلوگیری از توقف جنگ استفاده کرده است. دولت آمریکا به رغم قتل و کشتار و ویرانگری و جنگ گرسنگی دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و هدف قرار دادن نهادهای بشردوست، سه مرتبه در شورای امنیت برای جلوگیری از توقف جنگ از حق وتو استفاده کرده است. ملت فلسطین هرگز اجازه اشغال یک وجب از خاک غزه یا کرانه باختری را نخواهد داد. کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف بر نوار غزه و کرانه باختری حاکمیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از شورای امنیت می‌خواهیم سریعاً قطعنامه آتش‌بس در غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این باریکه را اجرایی کند و توصیه‌های دیوان دادگستری بین المللی را به اجرا بگذارد. در مقابل شما و همه دنیا اعلام می‌کنم که همراه با رهبران فلسطینی تصمیم گرفتیم به نوار غزه برویم. از شورای امنیت می‌خواهم به ما کمک کند به غزه برویم و مقصد بعدی من قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود. ۱۴۹ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

محمود عباس تصریح کرد: از سران کشورهای اسلامی و عربی و دبیرکل سازمان ملل می‌خواهم همراه با ما برای توقف جنگ علیه غزه به این باریکه سفر کنند. ملت مقاوم و پایدار فلسطین دیر یا زود به استقلال و آزادی خواهد رسید و رژیم اشغالگر رو به زوال نابودی خواهد بود. ملت فلسطین تنها از هویت و حقوق خود دفاع نمی‌کند بلکه در خط مقدم دفاع از امت اسلامی در مقابله با پروژه توسعه طلبانه صهیونیسم قرار دارد.