تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3749512
شناسه : 3749512
تاریخ :
بیانیه حزب الله در هیجدهمین سال پیروزی جنگ ۳۳ روزه اقتصاد ایران: حزب الله لبنان به مناسبت هجدهمین سال پیروزی در جنگ ۳۳ روزه بیانیه‌ای تفصیلی و تحلیلی صادر و در آن تأکید کرد که پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه مقاومت در لبنان را به نیرویی تبدیل کرد که دشمن و همپیمانانش بر روی مقاومت هزار بار بیش از گذشته حساب کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب الله لبنان امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای به مناسبت هجدهمین سالگرد پیروزی  جنگ 33 روزه  تاکید کرد پیروزی در این نبرد مقاومت را به نیروی تبدیل کرده است که تمامی محاسبات و معادلات دشمن و متحدانش را به هم ریخته است.

در این بیانیه آمده است، شریف ترین مردمان، در حالی یاد و خاطره  جنگ بزرگ ژوئیه و وعده صادق و پیروزی الهی و همچنین شهدا و عزت و سربلندی را به یاد می آورند که سزاوار این پیروزی بوده اند. شهدایی که  با خون خود حماسه قهرمانی صادقانه و دفاع شرافتمندانه از لبنان و مردم این کشور را رقم زدند. این در حالی بود که آنها در چهاردهم اوت  بازگشتی پیروزمندانه به منازلشان بر روی تلّی از آوارها و ویرانی ها بازگشتند و با عزم و اراده مردان خویش  و صدق و اخلاص بسیاز زیبای وفاداران، این خانه ها را بازسازی کردند تا پس از آن همواره در یک مسیر پیروزمندانه گام بردارند که شعار اصلی آن همواره مبتنی بر این اصل است که زمان شکست ها سپری شده و زمان پیروزی ها فرا رسیده است.

حزب الله لبنان در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: یاد نبرد ژوئیه 2006  به شکلی عمیق در حافظه و آگاهی و ضمیر صهیونیست‌ها حک شده است؛ چرا که ماشین کشتار  رژیم اسرائیل، با وجود حمایت‌های نامحدود آمریکا و تبلیغات و پویش دیپلماتیک بین‌المللی بی‌سابقه و همدستی شرم‌آور برخی محافل داخلی با آنان، از تحمیل شکست به مقاومت و در هم شکستن اراده رزمندگان  آن پس از 33 روز به بار آوردن ویرانی های مرگبار در صحنه عملیات در سرتاسر خاک لبنان عاجز ماندند و به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکردند.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این مساله بر تمامی جنبه های زندگی سیاسی دشمن و اراده ارتش رژیم صهیونیستی و روحیه و برنامه های آینده آن و همچنین بر روحیات اسرائیلی ها در داخل (فلسطین اشغالی) و خارج از آن بازتاب و انعکاس گسترده ای داشت و از اسرائیل ، تصویر یک رژیم موقت را در برابر خودشان و دیدگان جهانیان ترسیم کرد.

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: پیروزی ژوئیه، مقاومت لبنان را به نیرویی تبدیل کرد که دشمن و هم پیمانانش هزاران بار بیش از گذشته روی آن حساب باز کرده‌اند ضمن آنکه سرزمین لبنان هرگز یکبار دیگر اشغال نخواهد شد و در گروگان اراده دشمن قرار نخواهد گرفت و درهای آن هیچ وقت به روی عادی سازی روابط با دشمن گشوده نخواهد شد. پس از آنکه فرماندهان مقاومت از جمله فرماندهان شهید، هزاران شهادت طلب  تأسی گرفته از  واقعه کربلا را به جای خود گذاشته اند بخصوص نسل‌های جدید که به عزم و ارده صادقانه و ایمان راسخ  و علم و معرفت آراسته شده اند؛ مقاومت در دفاع از لبنان، مردم، توانمندی‌ها و آنچه کشور عزیز لبنان در زندگی آزادانه، آبرومندانه و شرافتمندانه شایسته آن است، مصمم‌تر و قوی‌تر خواهد بود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: امروز در آستانه تحولات بزرگ تاریخی در منطقه که جرقه آن با عملیات پیروزمندانه «طوفان الاقصی» زده شده است و همچنین با استناد به پیروزی بزرگ، نتایج تاریخی، عبرت ها و درس های گرفته شده از جنگ ژوئیه، مقاومت اسلامی لبنان پس از ایثار و فداکاری های فراوان در عرصه عزت و شرافت و قهرمانی  در راه  قدس، بار دیگر تاکید می کند به شکلی قاطعانه و نهایی همچنان به اصول خود پایبند است و تمامی جبهه های پشتیبانی در محور مقاومت نیز در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند و مانع از دستیابی دشمن به اهدافش خواهند شد.

مقاومت اسلامی با وجود تهدیدهای مستمر اسرائیل، اعزام ناوهای هواپیمابر آمریکایی به منطقه و انجام ترورها و به راه انداختن کارزارهای رسانه ای داخلی و خارجی،  با شجاعت هر چه تمامتر  و درایت و با تمام وجود و  قدرت و توانمندی هایی که در اختیار دارد و همچنین قابلیت های غافلگیر کننده برای دفاع از لبنان و  ملت آن و  آزادی آنها و اراده آنها برای بهره مندی از یک زندگی آبرومندانه و ایمن،  به راه و تلاش های خود ادامه خواهد داد و تلاش می کند به وعده های خود به بهترین وجه ممکن جامه عمل بپوشاند و خدا را گواه بر اعمال خود می داند.

انتهای پیام/