تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3749504
شناسه : 3749504
تاریخ :
انتظار داریم نمایندگان مجلس به همه کابینه رای اعتماد دهند اقتصاد ایران: دبیری در نشست شورای معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها گفت: انتظار داریم نمایندگان مجلس نیز همانند دکتر پزشکیان رویکرد فراجناحی داشته باشند و به همه کابینه رای اعتماد دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین نشست شورای معاونان و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی به ریاست دکتر دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی، تقسیم مأموریت‌ها و اتخاذ رویکرد مناسب در مرحله دوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی که از روز شنبه در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود، برگزار شد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در این نشست با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های سازنده و مستمر معاونان و مدیران امور مجلس دستگاه‌های اجرایی در فرایند رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی دکتر پزشکیان که از روز یکشنبه گذشته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی شروع شده است، گفت: دولت چهاردهم به‌دنبال رابطه و همکاری برادرانه، صمیمی و ایجاد ارتباط قوی و پایدار با مجلس شورای اسلامی است و معتقدیم هر چقدر این ارتباط قوی‌تر، صمیمانه‌تر و مبتنی بر احترام و درک متقابل باشد، نتایج بزرگی برای مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

دبیری روند رو به بهبود و سیر صعودی اقبال نمایندگان به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در ۳ روز گذشته را نتیجه اهتمام دو قوه در وفاق و همدلی در مسیر غلبه بر مشکلات و پیشرفت و تعالی روزافزون کشور دانست و گفت: پزشکیان در دولت خود به افزایش سطح تعامل و همگرایی با مجلس تاکید دارد و در مجموعه معاونت تلاش خواهیم کرد این موضوع به نحو احسن جامه عمل بپوشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جلسات و دیدارهای متعدد خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مدت تلاش کردم در دیدارهای جداگانه با تک تک نمایندگان و نیز فراهم کردن ملاقات آن‌ها با رئیس جمهور، فضای صمیمی و همدلی در روابط دو قوه ایجاد شود و احساس می‌کنم رویکرد نمایندگان نسبت دولت مطلوب است.

دبیری با تاکید بر اینکه ارتباط اعضای دولت و نمایندگان مجلس، سازنده است و رفتارهای خارج از قانون پسندیده نیست، گفت: معاونت امور مجلس به‌دنبال ضابطه‌مند و هدفمند کردن ارتباط و تعامل اعضای دولت و نمایندگان مجلس است تا از هرگونه شائبه منفی در این زمینه جلوگیری شود. بر اساس برنامه‌ریزی هدفمند و ضابطه مند قائل به این هستیم که از نظرات مشورتی کمیسیون‌ها، مجامع استانی و تک تک نمایندگان در اداره امور کشور استفاده کنیم و هرکدام از نمایندگان مردم، مشاوران امین دولت و ناظران دلسوز در اداره کشور و راهگشایان مؤثر با تصویب قوانین هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی در فرایند تعامل و همکاری بین دولت و مجلس، تصریح کرد: همانگونه که پزشکیان فراجناحی و غیر سیاسی عمل کرده است، از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم که اینگونه عمل کنند تا با رأی اعتماد به همه کابینه بتوانیم با همدلی و همگرایی، همه توان و ظرفیت‌های خود را برای خدمت بیشتر به مردم قرار دهیم.

دبیری تلاش بی وقفه و با روحیه جمعی و استفاده از همه ظرفیت‌ها را برای اخذ رأی حداکثری به همه وزرای پیشنهادی، مورد تاکید قرار داد و گفت: با توکل به خدا و تلاش خالصانه و صادقانه این هدف دست یافتنی است.

معاون رئیس جمهور افزود: همه باید با احساس مسئولیت و روحیه جمعی وارد عرصه شده و برای موفقیت کلی، مشارکت و همیاری داشته باشند. همه باید بدانیم که موفقیت اصلی ما در این است که کل تیم موفق شده باشد و همه معاونان پارلمانی یک وظیفه جمعی نیز در قبال سایر وزارت خانه‌ها دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین مهرداد رحیمی را بعنوان دستیار ارشد خود معرفی کرد و بر اهمیت استفاده از تیم رسانه‌ای حرفه‌ای در کنار وزرای پیشنهادی برای معرفی برنامه‌ها، رصد اخبار و تولید و نشر محتوای مناسب تاکید کرد.

در این نشست معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت وزیر پیشنهادی حوزه خودشان، پیشنهادات و تجربیات شأن را برای حضور مؤثر و مفید در صحن علنی مجلس مطرح کردند.