تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749496
شناسه : 3749496
تاریخ :
۳ واحد مسکونی غیرمجاز در رامسر تخریب شد اقتصاد ایران: رامسر- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر گفت: ۳ واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز در خارج از بافت روستای دیسر از دهستان سخت سر از بخش مرکزیت خریب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام سام خانیان افزود: سه واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز در خارج از بافت روستای دیسر از دهستان سخت سر از بخش مرکزی رامسر طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با حضور نماینده دادستان، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان و مأمورین انتظامی قلع و قمع شد.

سام خانیان با بیان اینکه با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شودگفت: ۳ واحد ساختمان مسکونی غیر مجاز درخارج از بافت روستای دیسر از دهستان سخت سر از بخش مرکزی رامسر طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با حضور نماینده دادستان، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان و مأمورین انتظامی قلع و قمع شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی بیان داشت: جنگل‌ها و مراتع در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، بروز سیلاب‌های مخرب، ایجاد محیطی دلپذیر برای تفریح و آسایش و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی نقش بسیار زیادی دارد. اما در حال حاضر با افزایش و رشد جمعیت و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و البته تا حدودی نیز بی تفاوتی انسان در قرن حاضر، تباه شدن محیط زیست و نابودی منابع طبیعی در زمانی کمتر و با سرعتی بیشتر صورت می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: چند میلیون هکتار از جنگل‌ها بویژه در شمال کشور از بین رفته است، رشد جمعیت و افزایش سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی در شهرها و حاشیه شهرها، استفاده نامناسب و غیراصولی از زمین‌ها و مراتع بدون توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی، نابودی روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها، توزیع نامتعادل جمعیت در مناطق حاصلخیز، استفاده از تکنولوژی غیرضروری، برنامه ریزی های کوتاه مدت، توجه نکردن نسل جدید به فواید منابع طبیعی و زیست محیطی زمینه ساز این دگرگونی و معدوم شدن بخش عمده منابع طبیعی، درختان و گیاهان شده است.