تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3749474
شناسه : 3749474
تاریخ :
‌دیدار با هاچ‌ بک جسور اشتوتگارتی اقتصاد ایران: هاچ‌بک ساب‌کامپکت سگمنت C محبوب مرسدس‌بنز در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی با استایلی متفاوت و تکنولوژی نوین به‌بازار عرضه شد. چهارمین نسل از کلاس A که با کد W۱۷۷ شناخته می‌شود، زبان جدید طراحی مرسدس‌بنز را به‌نمایش گذاشت. این خودرو به‌عنوان یکی از هاچ‌بک‌های اسپرت جهان شناخته می‌شود که طراحی کابین آن نیز در فهرست زیباترین کابین‌های سال قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مختصات فنی

زیر کاپوت این هاچ‌بک اسپرت مرسدس‌بنز یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ قرار دارد. این موتور مجهز به‌سیستم پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ توانایی تولید حداکثر ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت را در ۵۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۸۰۰ آرپی‌ام دارد. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک برای انتقال قدرت و گشتاور به‌چهار چرخ در این خودرو تعبیه شده است.

نصب گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک شتاب خودرو را تسریع کرده و سبب کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. این هاچ‌بک اسپرت به‌صورت سیکل ترکیبی ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند؛ این درحالی است که مصرف سوخت خودرو در شهر به ۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

سیستم فورماتیک در A۲۵۰ عملکرد چندان جالبی ندارد؛ زیرا شتاب را با کمی تاخیر مواجه می‌کند. در زمان قرارگیری در پشت فرمان A۲۵۰ فورماتیک و با انتخاب گزینه اسپرت برای رانندگی ۶.۲ ثانیه زمان نیاز است که این خودرو از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

حداکثر سرعت این هاچ‌بک اسپرت ۲۴۹ کیلومتر برساعت است. رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی AMG برای جذابیت بیشتر روی این خودرو نصب شده‌اند. سیستم تعلیق با توجه به‌ساختار دابل ویشبون در جلو و فایولینک در عقب، سواری رضایت‌بخشی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

همچنین ۵ حالت رانندگی برای این هاچ‌بک اسپرت آلمانی در نظر گرفته شده است. این حالت‌های رانندگی عبارتند از اکو پرو، کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس و منحصربه‌فرد. با انتخاب هر یک از این وضعیت‌ها، سیستم تعلیق منطبق بر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC و سیستم فرمان الکتریکی، حالت دینامیکی خودرو را حفظ می‌کنند. به‌عبارت دیگر در این وضعیت فرمان خودرو با حساسیت بیشتری عمل کرده و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری نیز فعال می‌شود. همین مساله سبب می‌شود ایمنی خودرو نیز بالاتر برود.

کابین لوکس با ویژگی‌های هیجان‌انگیز

در زمان ورود به کابین A۲۵۰ فورماتیک، حس سوار شدن به‌یکی از سدان‌های لوکس مرسدس‌بنز برای‌تان تداعی می‌شود. استفاده از چرم باکیفیت آلکانترا، پوشش جیر و قطعات دکوراتیو کرومی این حس را به‌سرنشینان القا می‌کند. قرارگیری دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی یکی برای کلاستر (پشت آمپر) و دیگری برای کنسول میانی، فضای مدرنی را در کابین این خودرو ایجاد کرده است.

طراحی دریچه‌های کروی‌شکل سیستم تهویه‌مطبوع، سقف بزرگ سانروف و نورپردازی توسط LEDهای نواری از جمله موارد خاص کابین A۲۵۰ فورماتیک است. طراحی صندلی‌های اسپرت ارگونومی، غربیلک‌فرمان AMG و قرارگیری دو پدال شیفتر آلومینیومی در پشت آن، تجربه رانندگی با یک خودرو تمام‌اسپرت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فهرست بلندی از امکانات رفاهی برای این هاچ‌بک اسپرت مرسدس‌بنز در نظر گرفته شده است؛ آپشن‌هایی مانند دوربین دید عقب، دوربین ۳۶۰ درجه‌، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، سقف بزرگ سانروف، نمایشگر کنسول میانی با قابلیت اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی برمستر با ۱۲بلندگو، هداپ‌دیسپلی، نوربالای اتوماتیک، سیستم حفظ حرکت بین خطوط، سیستم پایش نقاط‌کور، سیستم شناسایی عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروزکنترل پیشرفته، سیستم آنالیز ترافیکی و سیستم پیشگیری از برخورد از جلو.

مرسدس‌بنز A۲۵۰ فورماتیک در بازار کشورهایی مانند استرالیا و آمریکای شمالی ۵۷ هزار و ۳۰۰ دلار ارزش دارد.

ظاهر اسپرت و جسورانه

A کلاس جدید بر پایه و پلت‌فرم MFA۲ مرسدس‌بنز شکل گرفته است. این خودرو ساب‌کامپکت لوکس در چند نسخه به‌بازار عرضه شده که نسخه مورد بررسی ما در این مطلب مدل A۲۵۰ فورماتیک است.

تناسبات عالی بدنه، خطوط نرم و اورهنگ‌های کوتاه جلو و عقب، پروفیل این هاچ‌بک اسپرت را جذاب کرده‌اند. چهره خودرو با چراغ‌های زاویه‌دار، LED های L شکل، جلوپنجره ۶ ضلعی ستاره‌نشان و ورودی‌های هوا درون سپر، تهاجمی و زیبا به‌نظر می‌رسد. در نمای عقب، چراغ‌های مشابه قطره آب، حجم‌پردازی صریح و دیفیوزر و اگزوزهای ذوزنقه‌ای‌شکل، نمای اسپرتی از یک هاچ‌بک را به‌نمایش می‌گذارند.