تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3749463
شناسه : 3749463
تاریخ :
تمام محصولات اپل که پاییز ۲۰۲۴ از راه می‌رسند؛ از آیفون ۱۶ تا آیمک M4 اقتصاد ایران: اپل قصد دارد تا در پاییز امسال از طیف گسترده‌ای از محصولات به‌روزشده مانند گوشی‌ها، تبلت‌ها، ساعت هوشمند و سایر موارد رونمایی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تنها یک ماه تا پایان فصل تابستان و شروع پاییز باقی مانده است و اپل درحال آماده‌سازی خود برای معرفی محصولات جدیدش در پاییز است. نخستین و مورد انتظارترین رویداد اپل، مراسم رونمایی از سری محصولات آیفون ۱۶ خواهد بود. در ادامه به محتمل‌ترین محصولات جدید اپل و تغییرات آن‌ها که در پاییز ۲۰۲۴ رونمایی خواهند شد می‌پردازیم.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو مکس

انتظار می‌رود مدل‌های پرچمدار آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس تغییرات چشمگیری نسبت‌به مدل سال گذشته داشته باشند. اولین تغییر احتمالاً مربوط‌به سایز صفحه‌نمایش خواهد بود. سایز صفحه‌نمایش مدل‌های پرو و پرومکس آیفون ۱۵ به‌ترتیب به ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچ می‌رسد و انتظار داریم در آيفون ۱۶ پرو و پرومکس به ترتیب شاهد سایز ۶٫۳ و ۶٫۹ اینچی باشیم.

به احتمال زیاد در سری جدید گوشی آیفون شاهد قرارگیری کلید جداگانه‌ای برای عملکرد دوربین خواهیم بود. همچنین شاهد بهبود‌هایی در بخش دوربین شامل دوربین فوق‌عریض بهتر، تصویر‌برداری بهتر در شب و نور کم و نهایتاً زوم اپتیکال ۵ برابری خواهیم بود.

احتمالاً به‌لطف استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند A18 Pro و موتور عصبی قدرتمندش شاهد حضور گسترده‌ی قابلیت‌های هوش منصوعی در این سری از گوشی‌‌های اپل هستیم.

آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
عکاس: هادی غنی‌زادگان / زومیت

برخلاف نسخه‌های پرو، انتظار می‌رود صفحه‌نمایش آيفون ۱۶ و آيفون ۱۶ پلاس هم‌اندازه‌ی نسل قبلی باشد. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های پایه‌‌ی آيفون در این نسل، از پردازنده‌ی مشابه مدل‌های پرو و پرو پلاس، یعنی A18 Pro استفاده کنند. همچنین امکان دارد مدل‌های پایه‌ی آیفون از پردازنده‌ی A18 و مدل‌های پرو از پردازنده‌ی A18 Pro استفاده کنند.

همانند مدل‌های پرو احتمالاً دکمه‌ی فیزیکی برای ثبت تصاویر، موسوم‌به «دکمه‌ی کپچر» در سری پایه نیز قرار داده شود. همچنین ارتقاء دوربین و ارائه‌ی رنگ‌بندی‌ جدید و ویژگی‌های هوش مصنوعی iOS 18 نیز در آيفون ۱۶ و ۱۶ پلاس پیش‌بینی می‌شود.

هدفون ایرپاد ۴

ایرپاد ۳ اپل

اپل احتمالاً قصد دارد ایرپاد ۴ را در دو مدل روانه‌ی بازار کند. یکی از مدل‌ها، مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر و مدل‌ دیگر مدل پریمیوم و گران‌قیمت‌تر خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود دو مدل ایرپاد نسل ۲ و نسل ۳ نیز از چرخه‌ی تولید این شرکت حذف شوند.

انتظار داریم هر دو مدل ایرپاد ۴ از کیس شارژ مجهز به USB-C و طراحی ترکیبی مشابه ایرپاد پرو و ایرپاد ۳ بهره ببرند. همچنین ظاهراً قابلیت‌های نویز کنسلینگ و Find My، مختص مدل گران‌قیمت‌تر خواهند بود.

ایرپاد مکس ۲

کاپ‌های فلزی هدفون دور گوش ایرپاد مکس اپل در دست

انتظار داریم که هدفون اپل مدل ایرپاد مکس ۲ به‌عنوان نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی ایرپاد مکس معرفی شود. احتمالاً این هدفون به پورت USB-C و ویژگی‌هایی نظیر Adaptive Audio و Conversation Awareness و Personalized Audio که پیش‌از این مختص ایرپاد پرو ۲ بود مجهز شود.

اپل واچ سری ۱۰

Apple-Watch-Series-9

ظاهراً افزایش ابعاد تنها محدود به گوشی‌های آیفون نیست و این موضوع به مدل‌های جدید ساعت هوشمند اپل نیز گسترش خواهد یافت. به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی کوچک‌تر اپل واچ سری ۱۰ به‌اندازه‌ی نسخه‌ی بزرگ‌تر اپل‌ واچ سری ۹ و نسخه‌ی بزرگ‌تر اپل واچ سری ۱۰ به سایز مدل پیشین اپل واچ اولترا خواهد رسید.

اپل واچ اولترا ۳

 واچ اولترا ۲ درکنار واچ اولترا نسل یک
عکاس: مریم خاکسار / زومیت

با اینکه اطلاعات زیادی از اپل واچ اولترا جدید منتظر نشده اما حداقل انتظار داریم تا این ساعت هوشمند از ویژگی‌های جدید اپل واچ سری ۱۰ بهره‌مند شود. همچنین انتظار پردازنده‌ی سریع‌تر و قدرتمند‌تری مخصوصاً در زمینه‌ی هوش مصنوعی داریم. احتمالاً سنسور سلامتی جدیدی نیز برای این مدل درنظر گرفته شده است و یکی از رنگ‌های جذاب آن رنگ سیاه تیتانیوم فضایی خواهد بود.

مک بوک پرو M4

کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2
زومیت

درحالی که انتظار زیادی از تغییر طراحی سری جدید لپ تاپ اپل نداریم اما مطمئناً مک‌بوک‌ پروهای جدید، مجهز به پردازنده‌ی توانمند M4 خواهند بود. همچنین عرضه‌ی سایر مدل‌ها با پردازنده‌های M4 Pro و M4 Max نیز مورد انتظار است.

آیپد مینی ۷

نمایشگر و پنل پشتی آیپد مینی 2021 اپل
عکاس: زومیت / ‍زومیت

آیپد مینی از سال ۲۰۲۱ تاکنون به‌روزرسانی نشده است اما ظاهراً این رویه به‌زودی پایان می‌یابد. پس از گذراندن یک سال بدون آیپد در ۲۰۲۳، اپل قصد دارد امسال کل خط تولید خود را به‌روزرسانی کند که شامل آی‌پد مینی نیز می‌شود.

انتظار می‌رود یک نمایشگر ارتقا یافته و پردازنده‌ی جدید در آیپد مینی ۷ حضور داشته باشند. شاید آیپد مینی حتی برای سازگاری با ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل مجهز به پردازنده‌ی‌های سری M شود.

آیپد نسل ۱۱

زومیت

اطلاعات کمی درباره‌ی آیپد جدید وجود دارد، اما مطمئناً انتظار می‌رود یک پردازنده‌ی جدیدتر و قدرتمندتر در این تبلت حضور داشته باشد. شاید شاهد برخی بهبودها در استفاده از قلم اپل باشیم اما انتظار تغییری اساسی در سخت افزار تبلت‌های جدید اپل را نداریم.

مک مینی M4

قیمت مک مینی و مک استودیو اپل در بخش محصولات زومیت
زومیت

اپل برنامه‌های بزرگی برای به‌روزرسانی مک مینی امسال دارد. مک مینی جدید به پردازنده‌ی M4 و M4 Pro مجهز خواهد شد. احتمالاً این محصول تغییرات طراحی عمده‌ای را تجربه خواهد کرد. گفته می‌شود که مک مینی جدید به‌طور چشمگیری کوچک‌تر خواهد بود و اندازه‌ی آن به اندازه اپل تی‌وی 4K فعلی نزدیک‌تر است.

آی‌مک M4

آیمک ۲۴ اینچی M1 - طراحی

انتظار می‌رود اپل قبل از پایان سال ۲۰۲۴ آی‌مک‌های M4 را عرضه کند. برخلاف مک مینی، انتظار نمی‌رود آی مک جدید طراحی مجدد یا ویژگی‌های جدید مهم دیگری دریافت کند. امیدواریم حداقل این‌بار لوازم جانبی و پشتیبانی از پورت USB-C را در این محصول ببینیم.

اپل‌ تی‌وی 4K و هوم‌پاد جدید

هوم‌پاد مینی اپل روی آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۰

شایعاتی در مورد دستگاه‌های خانگی جدید اپل وجود دارد که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد. یکی از این دستگاه‌ها اپل تی‌وی 4K به‌روزرسانی‌شده با پردازنده‌ی بهتر و دیگری یک نسخه HomePod با نمایشگر LCD است.

مقالات مرتبط
  • ۵ قابلیت جدیدی که به آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس اضافه می‌شوند
  • از مک بوک پرو M4 اپل چه انتظاراتی داریم؟

بعید است که این دستگاه‌های اپل نقش بزرگی در موج رسانه‌ای رویداد پاییزی اپل ایفا کنند اما درهرصورت باید منتظر ماند و دید که اپل چه نقشه‌ای برای معرفی محصولات جدید خود دارد.