تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749449
شناسه : 3749449
تاریخ :
راه‌اندازی دفتر مشترک آب و کشاورزی در قزوین اقتصاد ایران: قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: دفتر مشترک آب و کشاورزی با هدف تسهیل امورات کشاورزان در استان قزوین راه‌اندازی شد تا سیاست‌های آبی و الگوی کشت در یک نظام معین فعالیت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: انتظار ما از قشر خبرنگار روی آوردن به مباحث تحلیلی است و با توجه به اینکه گستردگی وظایف سازمان جهاد کشاورزی بسیار زیاد است رسانه می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بلندمدت یاری کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با تأکید بر اینکه متوسط تولید در قزوین نسبت به مصرف بالاتر است تصریح کرد: نمی‌توان گفت مسئله خشک‌سالی و کم‌آبی چالش نیست اما باید به این عنوان توجه داشت که علی‌رغم وجود این چالش تولیدات کاهش نیافته است.

وی با بیان اینکه امروز صندوق‌های کشمش قزوین تعیین کننده نرخ کشوری هستند مطرح کرد: علی‌رغم وجود وظایف گسترده و متنوع سازمان، رویکرد ما رویکرد هماهنگی است و مدیریت واحد اتفاق نمی‌افتد که این امر چالش‌هایی را نیز به همراه دارد.

این مسوول با تأکید بر اینکه مصوبات خوبی در سفر دولت سیزدهم به استان دریافت کردیم و ۳۱۷ میلیارد تومان اعتبار برنامه‌ریزی شده بود که اکنون ۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است ابراز کرد: دفتر مشترک آب و کشاورزی با هدف تسهیل امورات کشاورزان در استان قزوین راه‌اندازی شد تا سیاست‌های آبی و الگوی کشت در یک نظام معین فعالیت کنند البته در حال حاضر تأسیس دفتر مرحله برگزاری جلسات قرار دارد و مکانی به آن اختصاص پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: مشکل عمده مصرف بی‌رویه آب در دشت قزوین به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری در حوزه است که کم‌تر از پنج درصد را نشان می‌دهد.

عطایی یادآور شد: دو مشکل اساسی و کشوری در این حوزه و حوزه آبی وجود دارد که در بخش کشاورزی بودجه از طریق منابع تأمین شده و سرمایه‌گذاری در بخش بهره‌وری زیر پنج درصد است و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش نسبت به بخش‌های دیگر خدماتی بسیار پایین است.

این مسوول در پایان با تأکید بر اینکه وظیفه اشتغال را نداریم، بلکه هدف اصلی تأمین امنیت غذایی است تصریح کرد: تنها سه شرکت دانش‌بنیان در بخش کشاورزی وجود دارد که متأسفانه ارزیابی و دادن مجوز به شرکت‌ها بر اساس یک نگاه صنعتی بوده و از طرفی سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز بسیار پایین است.