تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3749443
شناسه : 3749443
تاریخ :
منبع انگلیسی:پاسخ حزب‌الله ارکان ارتش اسرائیل را می‌لرزاند اقتصاد ایران: روزنامه فایننشنال تایمز انگلیس با بیان اینکه حزب‌الله دشمنان خود را در حالت آماده‌باش نگه داشته است تاکید کرد، احتمالا حزب‌الله قصد دارد موضعی مهم و بسیار حساس را در اسرائیل (فلسطین اشغالی) هدف قرار دهد که ارکان ارتش این رژیم را خواهد لرزاند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در میان ترس و نگرانی روزافزون صهیونیست‌ها از پاسخ ایران و حزب الله به جنایت‌های تروریستی رژیم اشغالگر، روزنامه انگلیسی فایننشنال تایمز در گزارشی اعلام کرد که حزب الله می‌خواهد، دشمنان خود را در حالت آماده باش نگه دارد و اهرم فشاری در یک دیپلماسی پرخطر ایجاد کرده است.

این رسانه انگلیسی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: از زمان عملیات‌های تروری که اسرائیل انجام داد، حزب الله دیگر به حرف هیچ واسطه‌ای گوش نمی‌دهد. همه سعی کرده‌اند پیام‌هایی را به حزب‌الله برسانند، اما حزب الله پاسخ آنها را نمی‌دهد.

منابع دیپلماتیک مذکور تاکید کردند: حزب الله زمان و نوع پاسخ خود به اسرائیل را مخفی و محرمانه نگه داشته است و می‌خواهد دشمنانش را همچنان در حالت آماده باش بگذارد.

فایننشنال تایمز تاکید کرد: کارشناسان معتقدند که حزب الله می‌تواند موضعی استراتژیک و بسیار حساس را در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) هدف قرار دهد؛ موضعی که شاید برای عموم ناشناخته باشد و پایه‌های ارتش اسرائیل را خواهد لرزاند.

این روزنامه انگلیسی افزود: ممکن است حزب الله به دنبال نمایش توانمندی‌های خود در زمینه سلاح‌های جدید با حمله دقیق به یک تاسیسات بزرگ اسرائیل باشد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت هم گزارش داد که ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد، حزب الله مصمم است طی روزهای آینده پاسخ ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد خود را به اسرائیل بدهد و هرگز از تصمیم خود عقب نشینی نکرده است.

روزنامه فایننشنال تایمز پیشتر در مقاله‌ای جداگانه به وحشت صهیونیست‌ها از پاسخ ایران اشاره و اعلام کرد: تقریباً هر روز اسرائیل شاهد یک تهدید جدی از سوی یک مقام ارشد سیاسی یا نظامی در ایران است و سپاه پاسداران ایران از آموزش‌های نظامی جدید خود خبر می‌دهد. اما با این وجود هنوز مشخص نیست که زمان و نوع پاسخ ایران به اسرائیل چگونه خواهد بود.

این رسانه انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: وضعیتی که اکنون اسرائیل دارد، دقیقاً همان چیزی است که ایران می‌خواهد. حمله ایران ممکن است امشب رخ دهد، یا فردا شب یا در زمان‌های دیگر و واقعیت آن است که انتظار مرگ، از خود مرگ سخت‌تر است.

فایننشنال تایمز افزود: ایران یک کمپین بزرگ جنگ روانی علیه اسرائیل به راه انداخته تا ظرفیت نظامی امنیتی و لوجستیکی اسرائیل را در لبه پرتگاه نگه دارد و هرگونه احساس آرامش را از اسرائیلی‌ها بگیرد.

انتهای پیام/