تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749436
شناسه : 3749436
تاریخ :
اکران اختلاف شهردار و شورای شهر قزوین در تئاترشهر اقتصاد ایران: قزوین- مراسم تجلیل شهرداری قزوین از خبرنگاران در تئاتر شهر با حواشی و انتقادات خبرنگاران و حتی اعضای شورای اسلامی این شهر از مدیریت شهری همراه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با نزدیک شدن به ۱۷ مرداد و روز خبرنگار و در حالی که دستگاه‌های مختلف در استان قزوین به دنبال برگزاری مراسم برای بزرگداشت یاد شهید صارمی و تجلیل از خبرنگاران بودند اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه ۱۶ مرداد شورای شهر به انتقاد از عملکرد شهرداری قزوین نسبت به برگزاری مراسم روز خبرنگار پرداختند.

تأخیر در تقدیر پذیرفتنی نیست

قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در این جلسه با بیان اینکه برگزاری مراسم روز خبرنگار از سه هفته قبل در کمیسیون فرهنگی مصوب شده است، اظهار کرد: متأسفانه تا به امروز هیچ لایحه‌ای در این رابطه از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال نشده است.

علی فرمانی رئیس شورای شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز شهر قزوین با لجاجت اداره می‌شود، اضافه کرد: هر کاری باید در زمان خود انجام شود و این تأخیر برای بزرگداشت از مقام خبرنگار پذیرفتی نیست.

پس از این جلسه زمزمه‌هایی در رابطه با تعجیل شهرداری قزوین برای برگزاری مراسم تجلیل از روز خبرنگار به گوش می‌رسید و در نهایت مراسم تجلیل از خبرنگاران امروز ۲۵ مرداد برگزار شد.

من سیاسی نیستم

مهدی صباغ شهردار قزوین در این نشست که در مجموعه تئاتر شهر قزوین برگزار شد با اشاره به عملکرد شهرداری قزوین در حوزه ترافیک اجرای پروژه‌هایی همچون کمربندی شرق و بهسازی نسیم شمال را از اقدامات مورد نیاز شهر دانست.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۱۶۰ هزار تن آسفالت در شهر استفاده شده است، تأکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری از جمله مجموعه تئاتر شهر از اقدامات قابل دفاع شهرداری است.

شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید حرف زدن ما و قلم‌زدن ما برای رضای خدا باشد، ادامه داد: همدلی و وحدت بر روی منافع شهر رمز پیشرفت شهر خواهد بود.

اکران اختلاف شهردار و شورای شهر قزوین در تئاترشهر

وی با بیان اینکه من سیاسی نیستم و نگاه سیاسی در شهرداری ندارم، بیان کرد: در طول سه سال گذشته برخی‌ها برای شهر حاشیه‌سازی کرده‌اند

صباغی خاطرنشان کرد: برخی‌ها در طی این مدت به اسم خیرخواهی و روشنگری فضای خدمت را در شهر منحرف می‌کنند و باید مراقب باشیم در زمین این افراد بازی نکنیم.

هرگز نمایش بازی نمی‌کنیم

علی فرمانی رئیس شورای شهر قزوین در ادامه و پس از شهردار قزوین با بیان اینکه شورای شهر قزوین همواره سعی کرده شفاف باشد و تابع شفاف‌سازی است، عنوان کرد: هرگز شو و نمایش بازی نکرده و با مردم صادق بودیم.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های شهری نیمه‌تمام عنوان کرد: یکی از وعده‌های شورای شهر کاهش فاصله مناطق کم برخوردار شهر از دیگر مناطق بود و در این راستا از سوی شورای شهر سیاست‌گذاری انجام شد اما عملکرد مدیریت شهری در این حوزه قابل‌قبول نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از وعده‌های شورای شهر هوشمند کردن شهر بود که گام‌هایی برداشته شده اما مدیریت شهری باید گام‌های بیشتری در این حوزه بردارد.

می‌توانستیم حمایت بکنیم اما نکردیم

وی با اشاره به اقدامات انجام نشده در حوزه اصحاب رسانه و حمایت از آنان اضافه کرد: می‌توانستیم به خانه مطبوعات و اصحاب رسانه توجه بیشتری داشته باشیم اما غفلت کردیم و آن‌گونه که باید حمایت می‌کردیم نکردیم.

اکران اختلاف شهردار و شورای شهر قزوین در تئاترشهر

فرمانی ادامه داد: این امید را داریم که مدیریت شهری در یک سال آینده توجه بیشتری به رسانه‌ها که حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم هستند داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: دستان اعضای شورای شهر برای هر لایحه‌ای در حمایت از اصحاب رسانه بالا است و حتماً مصوب خواهد شد.

تریبون‌های شهرداری یک‌طرفه است

با پایان یافتن صحبت‌های فرمانی و قبل از اینکه اشدری عضو دیگر شورای شهر به پشت تریبون برود برخی از اصحاب رسانه نسبت به صحبت‌های رئیس شورای شهر قزوین واکنش نشان داده و عنوان کردند مراسم تجلیل از خبرنگاران محل نمایش اختلاف شورای شهر و شهردار نیست و این آغاز حاشیه‌های جلسه بود.

امیرعلی رضایی یکی از پیشکسوتان رسانه نیز در ادامه تأکید کرد: تریبون‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین یک‌طرفه است و باید تغییر کند.

توهین عضو شورای شهر به خبرنگار

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر نیز یکی دیگر از سخنرانان جلسه بود.

اشدری در همان ابتدا با بیان اینکه من هم به‌مانند اصحاب رسانه از وضعیت مدیریت شهری گلایه دارم، اظهار کرد: این مجلس جای مجیزگویی و قول و قرارهای واهی و شعار دادن نیست.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید از همه رسانه بدون نگاه حزبی و گرایشی حمایت کند، تأکید کرد: ما به‌عنوان مسؤول حق نداریم به رسانه‌ها بگوییم که چه بنویسند و چه بگویند.

اکران اختلاف شهردار و شورای شهر قزوین در تئاترشهر

در میانه صحبت‌های اشدری، حسن رجبی نماینده روزنامه کیهان در قزوین با نیمه‌تمام گذاشتن صحبت‌های اشدری، گفته‌های او را مغرضانه خواند و گفت: حرف‌های اشدری در رابطه با شهرداری غیرواقعی است.

اشدری اما صحبت‌های رجبی را جهت‌دار دانست و با کوته‌فکر خطاب کردن این خبرنگار و به کنایه عنوان کرد: حتماً از صحبت‌های رجبی تقدیر خواهد شد.

مورد بی‌مهری شورای شهر قرار گرفتم

با نیمه‌تمام ماندن صحبت‌های اشدری، صباغ شهردار قزوین برای خاتمه دادن به بحث‌وجدل این عضو شورای شهر با خبرنگاران تریبون را در اختیار گرفت و گفت: با بحث‌وجدل و بحث کردن مشکلات شهر حل نخواهد شد.

وی بیان کرد: نباید به همدیگر بی‌احترامی کنیم. من بارها مورد بی‌مهری شورای شهر قرار گرفته‌ام اما هرگز به آن‌ها بی‌احترامی نکرده‌ام.

پس از صحبت‌های صباغی رکسانا رضایی سردبیر نشریه نگاه قزوین با گلایه از پاسخگو نبودن شهردار نسبت به مسائل شهری خواستار پاسخگویی او به سوالات خود شد اما صباغ با بیان اینکه این جلسه جای سوال پرسیدن و سخنرانی نیست قول داد از این پس هر ماه یک نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه داشته باشد.

شهردار فاتحه بافت تاریخی را خوانده است

سلیمانی سردبیر نشریه تقاطع نیز با بیان اینکه در دوره تصدی مدیریت صباغی فاتحه بافت تاریخی را خوانده شده است گفت: شهرداری با اصرار بر ساخت پروژه انصاری شرقی بافت تاریخی و محله پنبه ریسه را نابود خواهد کرد.

شهردار در پایان و در پاسخ به این گفته سردبیر نشریه تقاطع گفت: برای توسعه کمربندی شرق و قطع شدن دو درخت نیز همین صحبت‌ها گفته می‌شد ما امروز می‌بینیم که اثر این کمربندی چقدر است و مردم راضی هستند.

به نظر می‌رسد دور شدن شهردار از رویارویی با اصحاب رسانه در طی این سه سال و برگزاری تنها یک نشست خبری در این مدت کاسه صبر اصحاب رسانه را لبریز کرده است.

از سوی دیگر مدت‌ها است که اختلاف بین شهردار و ۵ عضو شورای شهر علنی شده و صحنه تئاتر شهر قزوین به محل نمایش این اختلافات تبدیل شده بود.

شهردار و اکثریت شورای شهر در یک سال آینده مشکلات جدی‌تری را برای حل مسائل شهر خواهند داشت و در این بین بی‌اعتمادی به رسانه و عدم توجه به ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی بیشترین آسیب را به شهردار قزوین خواهد زد.