تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3749429
شناسه : 3749429
تاریخ :
بخش هوش مصنوعی موتور جست‌و‌جوی گوگل دردسترس افراد بیشتری قرار گرفت اقتصاد ایران: گوگل قابلیت AI Overviews را برای کشورهای بیشتری دردسترس قرار می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل اعلام کرد که بخش هوش مصنوعی در نتایج جست‌وجوها (AI Overviews) را در ۶ کشور جدید دردسترس قرار می‌دهد. گوگل قابلیت مورد بحث را پیش‌تر به‌دلیل برخی مشکلات محدود کرده بود.

گوگل در ماه می (اردیبهشت و خرداد) قابلیت AI Overviews را پس‌از یک سال آزمایش، برای همه‌ی کاربران آمریکایی دردسترس قرار داد. این قابلیت پس از ارائه‌ی نتایج نادرستی مانند ریختن چسب روی پیتزا، از سوی گوگل محدود شد.

به‌گزارش رویترز، AI Overviews در کشورهای برزیل، هند، اندونزی، ژاپن، مکزیک و بریتانیا دردسترس قرار می‌گیرد. گوگل می‌گوید که هایپرلینک‌هایی به AI Overviews اضافه می‌کند و وب‌سایت‌ها را در سمت راست نتایج هوش مصنوعی نمایش می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • قابلیت AI Overviews موتور جست‌وجو گوگل را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کند
  • چگونه قابلیت AI Overviews در جست‌وجوی گوگل را غیرفعال کنیم؟

برخی از رسانه‌ها نگرانند که قابلیت نمایش پاسخ‌های هوش مصنوعی در نتایج جست‌وجو باعث شود تا ترافیک سایت‌ها کاهش پیدا کند و کاربران، کمتر روی لینک‌ها کلیک کنند؛ اما گوگل می‌گوید اضافه‌شدن لینک‌ها به بخش هوش مصنوعی در نتایج جست‌وجو، برای گوگل، کاربر و ناشران «سود سه طرفه» خواهد داشت.