تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749427
شناسه : 3749427
تاریخ :
خرید ۲۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین اقتصاد ایران: قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش دو برابری خرید گندم در این استان خبر داد و گفت: میزان خرید گندم در استان قزوین از مرز ۲۳۲ هزار تن عبور کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی راه انجام در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه میزان خرید گندم از مرز ۲۳۲ هزار تن عبور کرده است، اظهار کرد: سال گذشته این مقدار ۱۸۶ هزار تن بود و نسبت به سه سال گذشته دو برابر شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: برداشت گندم از مناطق کوهستانی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم به ۲۵۰ هزار تن هم برسد.

وی با تأکید بر اینکه سهم پرداخت استان قزوین در حوزه گندم بین ۲۰ تا ۲۵ درصد است ادامه داد: خرید حمایتی جو در استان وجود دارد و در سال جاری قیمت جو هم‌زمان با برداشت بسیار پایین آمد و ۵ هزار و ۴۶۰ تن برای استان خریداری شد.

این مسؤول مطرح کرد: ۳۰ هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت محصول جو آبی و ۹ هزار و ۳۱۲ هکتار به جو به‌صورت دیم در سال جاری اختصاص داده شده که پیش‌بینی می‌شود ۱۱۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی در پایان گفت: پرداخت حق مطالبات کشاورزان سالیان سال است که تا دو ماه هم به طول می‌کشد در صورتی که طبق قانون ۴۸ ساعت بعد از تحویل گندم باید پول گندم‌کار پرداخت شود که برای تحقق این مهم نیازمند حمایت‌های کلان کشوری و دولت هستیم.