تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749404
شناسه : 3749404
تاریخ :
ترانزیت کالا در بوشهر ۱۳ برابر شد/ افزایش سرعت تخلیه و بارگیری اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تلاش و پیگیری برای تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالای در بوشهر خبر داد و گفت: طی سال جاری ترانزیت کالا در بوشهر ۱۳ برابر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب ظهر پنجشنبه در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در بوشهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در بنادر استان بوشهر تسریع در روند تخلیه و بارگیری شناورها است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی توسعه مجتمع بندری نگین را یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه دانست و بیان کرد: زیرساخت‌ها در این مجتمع در حال توسعه است و می‌تواند نقش مهمی در بهبود فعالیت‌های بندری استان داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خواستار همراهی همه دستگاه‌ها برای تسریع در فرآیند ترخیص کالاها شد و خاطرنشان کرد: تخلیه و حمل و نقل سریع‌تر کالاهای دارای ماندگاری بالا به منطقه ویژه اقتصادی شماره ۲ از دیگر اقدامات و برنامه‌ها است که باید انجام شود.

افزایش ۳۶ درصدی حمل کالای کانتینری

وی از افزایش ۷۷ درصدی عملکرد بندر بوشهر در چهار ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: طی این مدت تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر به بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسیده است.

شکیبی‌نسب بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته میزان ترانزیت در چهار ماهه امسال ۱۳ برابر شده و به ۷۰۰ هزار تن رسیده است و در بخش کانتینری نیز شاهد افزایش ۳۶ درصدی نسبت به سال قبل هستیم.

برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی تجار و فعالان کالا و بازرگانی در استان بوشهر از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا شاهد رضایت‌مندی بیش از پیش تجار و بازرگانان باشیم.