تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749395
شناسه : 3749395
تاریخ :
نیازمند توسعه ارتباط خوب با کشورهای منطقه است اقتصاد ایران: شیراز- معاون سابق وزارت امورخارجه بیان اینکه که امروز ارتباط خوبی با برخی کشورهای منطقه داریم، گفت: این ارتباط خوب نیازمند تقویت و توسعه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا باقری ظهر پنج شنبه در جلسه جهاد تبیین حرم شاهچراغ (ع) گفت: چالش امروز منطقه و جهان یک‌جانبه‌گرایی است که پس از فروپاشی جهان ۲ قطبی اوج گرفت و افول کرد، گاهی گروه‌ها و تشکیلاتی برای مقابله با این یکجانبه گرایی شکل گرفت که آمریکا با حیله‌های مختلف از نتیجه گرفتن آن جلوگیری و آنها را تضعیف کرد.

وی با اشاره به این موضوع که امروز پیمان‌های بریکس و شانگهای در صورت حفظ انسجام خود، می‌توانند توفیقاتی در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا به دست آورند و ایران اسلامی نیز با تلاش شهید رئیسی به این پیمان‌ها پیوست، ادامه داد: آنها با هویت و استقلال ما مساله دارند و برخی افراد نیز در داخل کشور، ندانسته و نفهمیده حمایت می‌کنند و می‌خواهند تا سیاست خارجی ما به سمت فراموشی ذلت‌های گذشته برود.

این دیپلمات با سابقه وزارت امور خارجه افزود: آمریکا و حتی غربی‌ها، بر خلاف ادعاهایی که مطرح می‌کنند، همواره با دموکراسی مخالفت کرده و نمونه‌های آن نیز در طول تاریخ و در کشورهای مختلف متعدد است.

باقری گفت: مخالفت با جمهوری اسلامی ایران که رئیس جمهور آن به طور مداوم با رأی بالای مردم انتخاب می‌شود نیز در ادامه مخالفت آنها با دموکراسی است.

معاون سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه باید مراقب باشیم قطب‌نمای خود را گم نکنیم، گفت: امروز قطب‌نمای ملت ایران، وجود رهبر معظم انقلاب است که درباره شعار مرگ بر آمریکا فرمودند: فریاد زدن بر سر آمریکا از روی تعصب و جهالت و لجبازی نیست، بلکه از روی منطق است.

معاون سابق وزارت امورخارجه در ادامه به شرایط منطقه و ارتباط با همسایگان اشاره کرد و گفت: طی سال‌هایی که از ارتباط با همسایگان غفلت کردیم، شرایط برای رسوخ و نفوذ نیروهای رژیم صهیونیستی در برخی از این کشورها ایجاد شد.

وی ادامه داد: اتفاق رخ داده در خصوص تعطیلی سفارت آذربایجان، سناریویی برای قطع ارتباط ایران با این کشور بود تا زمینه برای نفوذ اسرائیل در آن فراهم شود.

باقری با بیان اینکه که امروز ارتباط خوبی با برخی کشورهای منطقه داریم که باید تقویت و توسعه یابد، افزود: طی سال‌های قبل از ارتباط قوی با همسایگان غفلت کردیم که زمینه برای رسوخ رژیم صهیونیستی در برخی از این کشورها فراهم شد که این موضوع نباید تکرار شود.