تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3749371
شناسه : 3749371
تاریخ :
میانگین سنی زائران اربعین مشخص شد اقتصاد ایران: دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین میانگین سنی جمعیت زائران را که در سامانه سماح برای این سفر ثبت‌نام کرده اند حدود ۳۸ سال اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش مهر، حمیدرضا محمدی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه شمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح تا ظهر روز ۲۴ مردادماه به بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است، بیان داشت: این تعداد از متقاضیان ثبت‌نام خود را با دریافت بسته بیمه‌ای قطعی کرده‌اند. بر این اساس حدود ۴ درصد متقاضیان درخواست عزیمت به صورت هوایی را داشته‌اند ۲ درصد با قطار و ۹۴ درصد نیز به صورت زمینی از مرزهای شش گانه به عراق رهسپار می‌شوند.

به گفته وی ۶۲ درصد متقاضیان را آقایان و باقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین با بیان اینکه میانگین سنی زائران ثبت‌نام‌کننده حدوداً ۳۸ سال است، گفت: بیشتر متقاضیان سفر اربعین در سامانه سماح، مرز «مهران» را انتخاب کرده‌اند و دیگر مرزهای شلمچه، خسروی و چذابه در رده‌های بعدی انتخاب زائران هستند. مرزهای باشماق و تمرچین نیز در دسترس زائران است.

محمدی پیش‌تر گفته بود حدود یک‌دهم درصد از این زائران بین ۸۰ تا ۹۰ سال و حدود ۱۵۰ زائر هم بالای ۹۰ سال هستند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان حج وزیارت در راستای ثبت‌نام و اعزام، نظارت بر امور بیمه‌ای و خدمت رسانی در واحد راهنمایی امور زائران و گمشدگان، اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر از خادمان افتخاری به مرزهای شش گانه و عراق اعزام شده‌اند و بیشتر فعالیت خود را به عنوان نیروهای واحد راهنمایی زائران آغاز کرده‌اند و در ایستگاه‌ها مستقر هستند. دیگر ایستگاه‌های باقیمانده نیز در ساعات آتی راه‌اندازی می‌شود.

دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین با بیان اینکه اپلیکیشن «همیار اربعین» در راستای امدادرسانی و یافتن گمشدگان نیز کمک قابل توجهی به خادمان افتخاری و همچنین زائران خواهد کرد، افزود: از همه افرادی که عازم این سفر هستند می‌خواهیم اپلیکیشن همیار اربعین را نصب کنند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افرادی که در حال تشرف به عراق هستند درخواست کرد تمام نکات مطرح‌شده اعم موضوعات بهداشتی، امنیت در سفر و توصیه‌ها را رعایت کنند.