تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749329
شناسه : 3749329
تاریخ :
حرکت ۱۴۴ رام قطار ویژه اربعین از مشهد به مرزهای غربی کشور آغاز شد اقتصاد ایران: مشهد- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: حرکت ۱۴۴ رام قطار مسافربری ویژه اربعین در مسیر مشهد به شهرها و مرزهای غربی و جنوب غرب کشور آغاز شد و تا ۱۰ شهریور ماه ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی نصیری ورگ اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد رام قطار مسافربری رفت و برگشت به ظرفیت بیش از ۷۲ هزار مسافر شامل قطارهای برنامه ریزی شده جاری و قطارهای فوق العاده در مسیرهای ریلی مشهد- اهواز، مشهد-تهران، مشهد-کرمانشاه، مشهد -همدان و مشهد-ملایر است.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: ۵۶ رام قطار رفت و برگشت در مسیر مشهد- اهواز- خرمشهر به ظرفیت ۳۵ هزار مسافر است البته ریل باس های راه آهن از خرمشهر تا مرز شلمچه زائران کربلا را به صورت رایگان و شبانه روزی جا به جا می‌کنند.

وی گفت: ۱۶ رام قطار رفت و برگشت به ظرفیت هفت هزار و ۸۰۰ مسافر نیز به مسیر مشهد-کرمانشاه اختصاص یافته است.

نصیری افزود: از آنجایی که قطارهای فوق العاده ای نیز برای مسیر تهران- خرمشهر تعیین شده است و شمار قابل توجهی از مشهدی‌ها بلیت این مسیر را خریده اند لذا چهار رام قطار رفت و برگشت تهران-مشهد نیز برای خدمات رسانی به زائران اربعین مشهدی اختصاص یافته است.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: با توجه به نزدیکی شهرهای همدان و ملایر به مرزهای غربی، ۳۴ رام قطار برای مسیر مشهد-همدان به ظرفیت ۱۵ هزار مسافر و ۳۴ رام قطار نیز برای مسیر مشهد- ملایر به ظرفیت ۱۲ هزار و ۴۰۰ مسافر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: همه بلیت‌های ذکر شده تا امروز پیش فروش شده است و توصیه می‌شود مسافران حتماً بلیت‌های قطار را از درگاه‌های مجاز فروش بلیت قطار تهیه کرده و قبل از خرید نیز از اصالت درگاه فروش بلیت اطمینان حاصل کنند.