تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749326
شناسه : 3749326
تاریخ :
صدور هشدار نارنجی جوی و دریایی در استان هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از ادامه ناپایداری جوی و دریایی استان در پی فعالیت سامانه مونسونی و صدور هشدار نارنجی خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: طی روزهای پیش رو همچنان شاهد ادامه فعالیت سامانه مونسونی در استان خواهیم بود که ناپایداری جوی و دریایی را به دنبال دارد.

حسن‌زاده، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جوی و هواشناسی، افزود: طبق اعلام هواشناسی استان بر اثر فعالیت این سامانه از آغاز هفته تا ساعات پایانی دوشنبه ۲۹ مردادماه، مناطق مرکزی و ساحلی بویژه تنگه هرمز، بارش‌های ناگهانی همراه با رعد و برق گاهی تگرگ را تجربه می‌کنند که در ساعات عصرگاهی و شب بر شدت آن افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم مناطق حاجی آباد، بشاگرد، بستک، رودان، خمیر، بندرلنگه، بندرعباس، قشم، پارسیان و سواحل با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن موقت مسیل‌ها لازم است از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کوهنوردی همچنین چرای دام‌ها در دامنه و ارتفاعات خودداری و از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به هشدار نارنجی دریایی توصیه کرد: در این مدت وزش بادهای جنوب شرقی موجب مواج شدن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس می‌شود و شهروندان سراسر استان بویژه شهرهای ساحلی در این هفته از فعالیت‌های تفریحی دریایی دوری کنند و دریانوردان، آبزی پروران و صیادان نیز علاوه بر رعایت کامل ایمنی در تردد دریایی از مزارع میگو و قفس‌های پرورش ماهی خود نیز مراقبت کنند.