تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3749325
شناسه : 3749325
تاریخ :
سقف وام کمیته امداد به نیازمندان افزایش یافت اقتصاد ایران: رئیس کمیته امداد از افزایش سقف وام قرض الحسنه به مددجویان این نهاد و نیازمندان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه چهارهمین ملی قرض نیکو که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، با اشاره به برگزاری 3 دور از این همایش در سنوات گذشته اظهار کرد: در سال‌های 1399 ، 1400 و 1402 ، 3 دور از همایش ملی قرض نیکو برگزار شده است و نتایج خوبی را برداشته است.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های قرض الحسنه تصریج کرد: نور خاصی در قرض الحسنه وجود دارد و با پرداخت این پول به افراد گره‌های بسیاری را باز شده است و در واقع قرض‌الحسنه برکات زیادی را در پی دارد.

رئیس کمیته امداد  با اشاره به شکل‌گیری صندوق امداد ولایت افزود: در سال 1396 با اخذ مجوز صندوق ولایت از بانک مرکزی فعالیت این صندوق در زمان آقای فتاح؛ رئیس وقت کمیته امداد شروع شد و طی این سال‌ها تسهیلاتی خوبی به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

بختیاری ادامه داد: از سال 96 تاکنون بیش از 2میلیون 300 فقره وام توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده است و در صورتی که خیرین مساعدت کنند و پول بیشتری را در صندوق قرار دهند تعداد بیشتری می‌توانند از این تسهیلات بهره‌ببرند.

وی با اشاره به پرداخت 25 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان گفت: از سال 96 تاکنون در قالب صندوق امداد ولایت این تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: به هیچ وجه از اعتبارات موجود در صندوق امداد ولایت ریالی به پرسنل و کارکنان کمیته امداد در قالب وام پرداخت نمی‌شود.

بختیاری افزود: دهک‌های یک تا سه و دهک‌های چهار و پنج از تسهیلات قرض الحسنه کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی درباره مبلغ پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان گفت: تا سال گذشته سقف این وام 50 میلیون تومان بود که در سال جاری به 100 میلیون تومان رسیده است.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: اشتغال، مسکن، تحصیل و درمان از جمله سرفصل‌های درنظر گرفته شده برای وام قرض الحسنه از سوی صندوق ولایت کمیته امداد است.

بختیاری در پایان از اعزام مددجویان کمیته امداد به کربلا در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: 80 هزار نفر مددجویان به عتبات اعزام خواهند شد و در این بین کمیته امداد رقمی را به عنوان وام قرض الحسنه و رقمی را به عنوان وام بالعوض درنظر گرفته است.

انتهای پیام/