تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749320
شناسه : 3749320
تاریخ :
شهدای غریب آیات صبر و استقامت هستند اقتصاد ایران: زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهدای غریب آیات صبر و استقامت هستند و تابلوی صبر رسم شده از سوی این شهدای مظلوم در تاریخ ماندگار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جهانبخش کرمی ظهر پنج شنبه در اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای اسارت در زنجان با بیان اینکه شهدای غریب آیات صبر و استقامت هستند، گفت: این شهدا تابلوی صبر رسم شده از سوی این شهدای مظلوم در تاریخ ماندگار است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در شرایطی که ظلم و جور همه دنیا را گرفته، قیام کرد، افزود: عاشورا سرتا پا پیام داشت و درس‌هایی مانند مبارزه با استکبار، ظلم، جور، زورگویی، فساد و غیره را داشت.

کرمی ادامه داد: شهدا و همه ایثارگران رهرو راه امام حسین (ع) بودند و پیام عاشورا که همان جلوه‌هایی از امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و جور و فساد، عزتمندی، غیرت و وفاداری بود را بار دیگر جان بخشیدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: امروز در آستانه اربعین شاهد هستیم که به برکت خون شهدا، بسیج جهان اسلام شکل گرفته است و زینب و اهل بیت (ع) تنها نیستند.

کرمی افزود: جلوه‌های عاشورا در دفاع مقدس پیدا بود و امام حسین (ع) در مقابل ۳۰ هزار خونخوار و جلاد گفت ای شمشیرها اگر با کشته شدن من دین جدم زنده می‌ماند، مرا به آغوش بکشید.

وی ادامه داد: سفارش همه شهدا دفاع از اسلام و استقامت است و حضرت زینب (س) آیات استقامت را تفسیر کرد و یزید را رسوا نمود و روشنگری کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه شهید مرادلو از شهدای استان زنجان هستند، گفت: شهید مرادلو از شهدای شهر زنجان که طی چند سال اخیر پیکر ایشان پیدا شد و مادر بزرگوار آن استقامت زیادی داشت.

دبیر اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت زنجان نیز با بیان اینکه زنجان بیست و دومین استان برگزار کننده این کنگره است، گفت: چهار شهید از شهرستان خدابنده، سه شهید از زنجان و یک شهید از ماهنشان بوده و یک شهید هم مربوط به شهر ارمغانخانه است و چند شهید هم در شهرهای دیگر تدفین شده‌اند.

شعبان ری با بیان اینکه کنگره ملی شهدای غریب به صورت کشوری بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: این کنگره در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص شناسایی و پاسداشت شهدای غریب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با همکاری خانواده‌های شهدای غریب و سازمان‌های مختلف، تعداد شهدای غریب شناسایی شده در کشور به یک هزار و ۸۳۰ شهید رسیده است.

اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت همزمان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان با عنوان «کوی نیک‌نامان» در زنجان برگزار شد.

شهدای والامقام علی رستمی، غلامرضا کرد، درویش‌علی زنگنه، فرامرز افشاری، فرهاد محمدی، علیرضا دوستی، عباس عسگربندلو، آیت‌اله بیگدلی و علی قره‌گوزلو جزو شهدای گرانقدر غریب اسارت استان زنجان هستند.