تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749288
شناسه : 3749288
تاریخ :
تامین امنیت کامل زائران متردد از مرز تمرچین/موکب مرزبانی مستقر شد اقتصاد ایران: ارومیه - فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر زائران خارجی و ایرانی با امنیت کامل از مرز تمرچین در حال تردد هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تأمین امنیت زائران متردد از مرز تمرچین پیرانشهر، اظهار کرد: امسال امنیت کامل زائران خارجی و ایرانی که از مرز تمرچین تردد می‌کنند بر عهده مرزبانی استان است و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زائران با امنیت کامل در حال تردد هستند، افزود: از زمان طرح پیاده روی اربعین حسینی در مرز تمرچین نیروهای مرزبانی تا آخرین زائر متردد از مرز تمرچین امنیت کامل آنها را فراهم می‌کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.

فرمانده مرزبانی با اشاره به استقرار موکب مرزبانی استان در مرز تمرچین عنوان کرد: در کنار تأمین امنیت زائران یک موکب فرهنگی از سوی مرزبانی در مستقر بوده و در حال ارائه خدمات به زائران است.

سردار احمدی با اشاره به رایزنی با مقامات عراقی در مرز مقابل تمرچین گفت: نه تنها امنیت زائران در سمت ایران بلکه تا تشرف زائران به کربلا زائران با امنیت کامل می‌توانند از این مرز تردد کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در راستای تأمین امنیت و حفظ حرمت زائران، نشستی با مسئولان عراقی برگزار شد تا در راستای تسهیل تردد و تأمین امنیت زائران از سمت عراق مقدمات لازم انجام شود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی در ادامه با اینکه مرزها باید هوشمند مدیریت شود، افزود: طبق دستورالعمل سازمانی، بجای افزایش تعداد پاسگاه‌های مرزی، هوشمند سازی و مدیریت الکترونیکی مرزهای استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به افزایش توفیقات مرزبانی استان در حوزه کشفیات طی سال جاری، افزود: با مدیریت مرزهای استان، امسال قاچاق سلاح و احشام روند کاهشی دارد.

سردار احمدی همچنین با اشاره به انسداد مرزها و تشدید کنترل‌ها برای جلوگیری از ورود و خروج غیر مجاز اتباع بیگانه اظهار کرد: با کنترل مرزها اجازه تردد غیرمجاز اتباع بیگانه را نمی‌دهیم.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.