تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749280
شناسه : 3749280
تاریخ :
نشای دوباره ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران اقتصاد ایران: ساری- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت دوباره نشا و رتون رفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر به کشاورزان توصیه کرد در مناطقی که منابع منابع آب مطمئن در دسترس کشاورز وجود ندارد از کشت دوم برنج پرهیز شود، گفت: در شهرهایی نظیر فریدون کنار، محمودآباد بابلسر کشت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در مجموع بیش از شاید ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران زیربار دوباره نشا و رتون رفته است اما در جاهایی که منابع آب مطمئن وجود ندارد نشای مجدد انجام نشود.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی حوزه کشاورزی گفت: برای حمایت از کشاورزان و با تلاش‌های صورت گرفته، سامانه کودی باز شد و کشاورزان می‌توانند نسبت به تهیه نهاده اقدام کنند.

باقری با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ مرکز جهاد کشاورزی گفت: در دهستان‌ها در قالب کارگاه آموزشی کلاس‌های آموزشی پروژه‌های مختلف ترویجی در دست اجرا است.

سرپرست معاونت سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره افت مگس مدیترانه ای گفت: این آفت در ایران از قبل از انقلاب و سال ۱۳۵۴ در استان خراسان شناسایی شد و سال ۵۸ در استان مازندران دیده شد.

وی ادامه داد: این آفت جزو سه افت اول دنیا در خسارت زدن به محصولات کشاورزی است و بیش از ۳۰۰ محصول را آسیب می‌زند.