تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3749258
شناسه : 3749258
تاریخ :
توضیحات موسسه سینما شهر درباره مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش اقتصاد ایران: در پی حاشیه‌سازی برخی افراد نسبت به مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش موسسه سینما شهر توضیحاتی ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای سید ضیا هاشمی طی یادداشتی سرگشاده! خطاب به رئیس سازمان سینمایی نسبت به مصوبه اخیر شورای صنفی نمایش اعتراض داشته و موسسه سینما شهر را مسئول این موضوع می‌داند.

به دلیل اقدام رسانه‌ای سید ضیا هاشمی به جای پیگیری‌های صنفی موسسه سینماشهر توضیحات زیر را جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌کند.

 

اولا این موسسه هیچگونه جلسه آشکار و مخفی در خصوص قدر السهم و نحوه صدور صورتحساب و این دست مسائل با صنوف محترم نداشته و ثانیا این توافق یک امر کاملا صنفی بوده که محمد احمدی نمایند شورای عالی تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش هم در گفتوگویی به این موضوع اشاره داشته است. در نهایت شورای صنفی نمایش در تاریخ 14 مردادماه سال 1403 مصوبه‌ای را به امضای اعضای خود رساند که بر مبنای آن سینماها موظف هستند برمبنای یک صورتحساب مشخص با پخش‌کنندگان تسویه حساب کنند.

این صورت حساب در شورای صنفی نمایش مصوب شده و به امضای تمامی اعضای محترم این شورا متشکل از نماینده تهیه‌کنندگان، سینماداران، پخش‌کنندگان و کارگردانان رسید. طبق این مصوبه بنا شد تسویه حساب سینماداران با پخش کنندگان از تاریخ 15/05/1403 منطبق با این صورت حساب انجام پذیرد.

همچنین در مصوبات روز 21/05/1403 شورای صنفی نمایش بنا شد این صورت حساب تیپ در صفحه داشبورد سمفا بارگذاری شود که در همین تاریخ در صفحه داشبورد سمفا اطلاع رسانی به عمل آمد. بدیهی است موسسه سینماشهر هیچ گونه دخل و تصرفی در مصوبات شورای صنفی نمایش نداشته است و مطابق مصوبات این شورا و توافق بین صنوف اقدام به انتشار آن کرده‌است.

حال معلوم نیست به چه دلیل ایشان اقدام به چنین واکنش غیر حرفه‌ای کرده‌است. موضوعی که باید از طریق پیگیری‌های صنفی صورت میگرفت به غلط از دریچه رسانه‌ها مطرح شد.
همچنین لازم به ذکر است بنابر اذعان محمد احمدی نماینده تهیه‌کنندگان در شورای صنفی نمایش این فرم تیپ مورد تایید شورا بوده و البته ارتباطی با موسسه سینما شهر ندارد.

انتهای پیام/