تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3749202
شناسه : 3749202
تاریخ :
ترانزیت خارجی و صادرات در بنادر استان بوشهر افزایش یافت اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: با همراهی و همکاری دسته‌جمعی، ترانزیت خارجی و صادرات در بنادر استان بوشهر افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی در عرصه اقتصادی است که باید زمینه رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت تجارت و بازرگانی در استان به عنوان یک مزیت مهم اقتصادی اضافه کرد: با تلاش دسته‌جمعی شاهد رونق تجارت در بنادر استان و افزایش صادرات، واردات، ترانزیت خارجی هستیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیئت دولت در زمینه انتقال کالای تجاری به‌صورت رویه اداری از منطقه یک به منطقه ۲ ویژه اقتصادی بوشهر باید اقدامات لازم برای انتقال کالا به این منطقه انجام شود.

وی خواستار توسعه محوطه‌های بارانداز و انبارهای نگهداری کالاهای تجاری شد و افزود: باید در بندر بوشهر خصوصاً در مجتمع نگین، زمینه توسعه انبارها و محوطه بارانداز فراهم شود.

محمدی‌زاده خواستار توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین بوشهر شد و بیان کرد: در سال جاری تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد توسط گمرکات استان محقق شده است که تا پایان سال به ۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.