تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3749188
شناسه : 3749188
تاریخ :
واکنش اتحادیه پارلمانی OIC به بستن مراکز اسلامی در آلمان اقتصاد ایران: دبیرخانه اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای بسته شدن مراکز اسلامی در آلمان را محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه دبیرخانه اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، این دبیرخانه با انتشار بیانیه ای از بسته شدن مراکز اسلامی در هامبورگ و سایر شهرها توسط مقامات آلمانی اطلاع یافته است.

در بیانیه مذکور آمده است: از آنجایی که این مراکز خدمات معنوی و فرهنگی را به اقلیت‌ های مسلمان ساکن آلمان ارائه می‌کنند، اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تعطیلی این مراکز را محکوم می‌کند و این اقدامات را در تضاد با اصول حقوق و آزادی‌ های بشری، به‌ ویژه آزادی مذهب و عقیده، آزادی عقیده و آزادی افراد می داند.

بیانیه مذکور اضافه می کند: چنین اقداماتی به ناچار به افزایش تنش، نفرت، اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان منجر خواهد شد و بر پیوندهای مدارا میان پیروان ادیان الهی که مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز است، تأثیر می گذارد. اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که به عنوان صدای مجالس اسلامی و مسئول حمایت از حقوق اقلیت های مسلمان در جهان عمل می کند، از مقامات آلمانی می خواهد که این اقدامات را که توهین به احساسات مسلمانان تلقی می شود، لغو کنند.