تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3749165
شناسه : 3749165
تاریخ :
جلسه دادرسی الکترونیک با کشور کانادا در دادسرای بابل برگزار شد اقتصاد ایران: رییس کل دادگستری استان مازندران از برگزاری جلسه دادرسی الکترونیک با کشور کانادا در شهرستان بابل خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: جلسه دادرسی الکترونیک به صورت آنلاین در شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل به دلیل اقامت متهم در کشور کانادا برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تشریح مزایای دادرسی الکترونیک افزود: دادرسی الکترونیک فرایندی مفید است که می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود طی روند دادرسی در نظام حقوقی را برطرف ساخته و وسیله‌ای در جهت نیل به برقراری عدالت و پاسخ‌گویی قانونی در کوتاه‌ترین زمان، باشد.

پوریانی با اشاره به اهمیت برگزاری دادگاه‌های الکترونیک ادامه داد: دسترسی سریع‌تر شهروندان، کاهش هزینه‌های سیستم قضائی، افزایش سرعت انجام کارها و انسجام در مجموعه اطلاعات سیستم قضائی از جمله برخی دستاوردهای دادرسی الکترونیکی محسوب می‌شود.

پوریانی همچنین، رفع اطاله دادرسی، ارتقای کیفیت تحقیق و دادرسی، استفاده از ابزارهای نرم به جای وسایل سخت در دادگستری، تسریع در خدمات‌رسانی قضائی به مردم، کاهش جمعیت دادگاهی، کاهش منازعات مردمی و کاهش هزینه‌ها را از جمله برخی نتایج رسیدگی‌های غیر حضوری و الکترونیک برشمرد.